2013/2014
BA-IMK_SK Skriv kreativt
English Title |
Creative Writing |
|
Sprog |
Dansk |
Prøve-ECTS |
7,5 ECTS |
Type |
Obligatorisk |
Niveau |
Bachelor |
Varighed |
Et semester |
Placering |
Forår |
Tidspunkt |
Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig |
- Mads Højlyng - Department of International Business
Communication (IBC)
|
Primære
fagområder |
- Kommunikation/Communication
|
Sidst opdateret den
22-04-2014
|
Læringsmål |
Den studerende skal kunne:
- Anvende metoder til idégenerering og research
- Anvende modeller i forbindelse med udformning af tekster med
særligt henblik på tekstens komposition
- Forstå, definere og anvende forskellige genrer i
organisationers skriftlige kommunikation
- Tilpasse teksten til den pågældende genre/medie,
kommunikationssituation og målgruppe
- Træffe velbegrundede stilistiske valg i forhold til genren
- Reflektere over de anvendte metoder og tilgange og diskutere
alternativer
- Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed,
herunder:
- - Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det
relevante fagsprog
- - Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen
- - Sikre intern sammenhæng i fremstillingen
|
Prøve/delprøver |
Skriv
kreativt:
|
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
|
Bedømmelse: Karakteren er en helhedsbedømmelse af
såvel kommunikationsproduktet som den argumenterende del. |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
|
Maksimalt 3 siders kommunikationsprodukt +
maksimalt 7 siders teoretisk argumenterende del. |
Opgavetype |
Casebesvarelse |
Varighed |
7 døgn til udarbejdelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Maj/juni |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Der udleveres en case som beskriver en
eller flere kommunikationssituation(er). Den studerende skal
producere en kreativ tekst som svar på den angivne situation. Hvis
der angives flere situationer, vælger den studerende selv hvilken
vedkommende vil svare på.
Den studerende udarbejder også en teoretisk argumenterende rapport
om arbejdet med kommunikationsproduktet. Heri skal der reflekteres
og argumenteres fagligt for de trufne tekstlige valg. Rapporten
skal fremstå som en akademisk opgave med dertilhørende normer om
kildehenvisinger, sproglig klarhed og
argumentation.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
De studerende trænes i at producere tekster til on/offline
medier inden for forskellige genrer såsom annoncer, artikler og
brochurer. I øvelsestimerne producerer og afleverer de studerende
deres tekster til kritik og trænes i at analysere og vurdere andres
tekster og formulere fagligt begrundet feedback. De lærer hvordan
forskellige genrers skriveprocesser forløber – med research,
idégenerering, retoriske og stilistiske valg og at skrive og
omskrive i flere omgange.
|
Undervisningsformer |
Kurset består af en kombination af
forelæsninger, holdundervisning og skriftlige øvelser. |
Arbejdsbelastning |
Forelæsninger |
16 timer |
Holdundervisning |
18 timer |
Vejledning |
1 timer |
Opgaveskrivning |
50 timer |
Læsning |
42 timer |
Eksamen inkl. forberedelse |
80 timer |
|
Foreløbig litteratur |
Afventer curriculum
|
Sidst opdateret den
22-04-2014