2013/2014 BA-IVK_SP3S Language description and language production 3 - Spanish
English Title | |
Language description and language production 3 - Spanish |
Course information |
|
Language | Spanish |
Exam ECTS | 5 ECTS |
Type | Mandatory |
Level | Bachelor |
Duration | One Semester |
Course period | Autumn
3. semester |
Time Table | Please see course schedule at e-Campus |
Study board |
Study Board for BA in International Business
Communication
|
Course coordinator | |
|
|
Main academic disciplines | |
|
|
Last updated on 14-08-2013 |
Learning objectives | |||||||||||||||||||||||
Den studerende skal dokumentere sin
viden om sprogstrukturer i spansk og sine færdigheder i at:
• oversætte tekster til spansk i overensstemmelse med spansk morfologi, syntaks og ortografi • revidere en spansk tekst som er behæftet med fejl • analysere komplekse spanske tekster på sætnings- og sætningsledsniveau samt bestemme ledmaterialet • anvende den relevante grammatiske terminologi. |
|||||||||||||||||||||||
Examination | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Course content and structure | |||||||||||||||||||||||
Præsentation af og træning i det spanske sprogs (morfologi og)
syntaks med fokus på infinitte verbalsyntagmer (infinitiv,
gerundio, participium) samt uddybning af emner som erfaringsmæssigt
volder en dansker problemer ved formidling til og fra spansk.
Fortsat træning i analyse af sætninger i primære led mht. funktion
og materiale.
Det fælles mål for Sprogbeskrivelse og sprogproduktion 1, 2 og 3
er at den studerende tilegner sig viden om og forståelse af det
spanske sprogs opbygning med henblik på korrekt afkodning og
produktion af grammatiske strukturer, samt at den studerende opnår
færdigheder i analyse i primære led samt bestemmelse af leddenes
materiale.
I Sprogbeskrivelse og sprogproduktion 3 ligger fokus på de infinitte verbalformer: infinitiv, gerundium og perfektum participium. |
|||||||||||||||||||||||
Teaching methods | |||||||||||||||||||||||
Holdundervisning hvor træningen i produktion af grammatiske strukturer foregår ved hjælp af forskellige former for mundtlige og skriftlige øvelser samt oversættelse af tekster. Opgaverne løses individuelt og i grupper. | |||||||||||||||||||||||
Student workload | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Expected literature | |||||||||||||||||||||||
Louise Denver: Sproglige puslerier – om sætningsdannelse i spansk, Frederiksberg: Samfundslitteratur Marietje Hastrup og Lise Thorup Lauridsen: La Gramática - spansk grammatik. Gyldendal (Gyldendals Gymnasiale Grammatikker) 2008 Evt. supplerende litteratur opgives på semesterplan |