2013/2014 BA-VITK IT kontrakter
English Title | |
IT Contracts |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår
Ændringer i skema kan forekomme Mandag 11.40-14.15, uge 36-41, 43-46 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
informationsteknologi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrator: Trine Buch - email: tb.jur@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 22-03-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
|
|||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | |||||||||||||||||||
Viden om projektledelse, IT-strategi, økonomi og IT-ledelse svarende til de første to år af HA(it). Faget kan ikke tages af cand.merc(-jur) studerende pga. overlap. | |||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||
Fagets formål er at give de studerende et grundlæggende kendskab til love og andre retsregler, som falder inden for den grundlæggende erhvervsret og IT-ret. Faget fokuserer på aftaleindgåelse, køb og ophavsret med særligt henblik på indgåelse af IT-kontrakter og andre IT og internetrelaterede problemstillinger i forhold til den grundlæggende erhvervsret. Formålet er, at de studerende bliver i stand til at identificere og forholde sig til erhvervsjuridiske problemstillinger, som de vil møde som ansatte i en IT-virksomhed eller som selvstændig erhvervsdrivende inden for IT-branchen. Faget skal skabe et grundlæggende kendskab til de almindelige regler inden for aftaleindgåelse, køb og ophavsretsbeskyttelse, samt kendskab til, hvorledes disse regler fortolkes og anvendes i IT-reltaterede emner. Gennem undervisningen skal der opnås indgående kendskab til den del af retssystemet, som vedrører IT og internettet - set i et virksomhedsperspektiv. Virksomheden kan både være en stor og en lille virksomhed. Det er formålet at den studerende kan tage den opnåede viden med direkte ud i erhvervslivet og få glæde af denne viden med det samme. De studerende skal sættes i virksomhedens sted og kunne foretage en vurdering af af de juridiske problmer, der kan forekomme ved en given virksomhedsstrategi. Herefter skal de studerende anvende den erhvervede juridiske viden til at tænke præventivt og således forebygge juridiske tvister og problemer. | |||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||
Forelæsninger, aktiv mødedeltagelse, cases, domme og opgaver. | |||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||
Jan Trzaskowski (red.): Internetretten, 2. udgave, 2012, samt artikler. |
Sidst opdateret den
22-03-2013