2013/2014 DIP-HDMM_MM7A Online promotionstrategi
English Title | |
Online Promotion Strategy |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 25-04-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
* Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier, aktører og modeller, der knytter sig til online markedskommunikation * Kunne forstå og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang disse værktøjer kan anvendes i praksis. Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerende skal kunne: * Identificere og analysere virksomhedens muligheder og udfordringer, der er relateret til online markedskommunikation * Udarbejde begrundede forslag til planlægning, afvikling og evaluering af online marketingtiltag – set ud fra virksomhedens overordnede marketingstrategi * Vurdere og argumentere for anvendelsen af interaktive medier i virksomhedens promotionmix Ved kursets afslutning skal den studerende kunne udvise:
|
|||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger kl.
17.19-20.15/19.45 torsdag i ugerne 34-41. Eksamen onsdag d.
23.10.
Faget fokuserer på både det operationelle, det taktiske og det strategiske niveau omkring on-line promotionstrategi – med udgangspunkt i følgende centrale og nyere problemkredse, såsom: * Interaktive medier og virksomheden * Den digitale forbruger og købsadfærd * Planlægning og anvendelse af interaktive medier i virksomhedens promotionstrategi * Direkte respons versus branding på interaktive medier * Effektmåling og evaluering af digital kommunikation * Anvendelse af sociale medier i kommunikationsprocessen * Anvendelse af mobile platforme i kommunikationsprocessen * Interaktive forretningsmodeller, muligheder og begrænsninger De valgte problemkredse analyseres og diskuteres med udgangspunkt i såvel udvalgte nyere forskningsartikler som i konkrete praktiske eksempler/cases. Der udarbejdes mulige løsningselementer på såvel teoretiske som praktiske problemstillinger, som vil danne udgangspunkt for anbefalinger til virksomheders praktiske markedsføringsplanlægning på såvel strategisk som taktisk plan. |
|||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||
Der vil være tale om et aktivt
indlæringsforløb med kombinationer af oversigtsforelæsninger og
dialog. Desuden vil forekomme gruppebaseret casearbejder med
præsentationer samt læring via elektronisk læringsplatform.
Inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til fagets pensum vil indgå. |
|||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland | |||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||
Dave Chaffey, Fiona
Ellis-Chadwick, Richard Mayer, Kevin Johnston : Internet Marketing,
Strategy, Implementation and Practice. Prentice Hall/Pearson,
fourth edition (2009).
Trendanalysen for danske mediebudgetter 2012 og nyeste brancheanalyser Øvrig litteratur meddeles senere. |
Sidst opdateret den
25-04-2013