2015/2016  BA-BEUEO1007U  Writing Professional Texts (English)

Writing Professional Texts (English)

Course information

Language English
Course ECTS 7.5 ECTS
Type Mandatory
Level Bachelor
Duration One Semester
Start time of the course Autumn
Timetable Course schedule will be posted at calendar.cbs.dk
Study board
Study Board for Bachelor of Arts in European Business
Course coordinator
  • Fagansvarlig
    Lill Ingstad - Department of International Business Communication (IBC)
Main academic disciplines
  • Communication
  • Language
Last updated on 10-12-2015
Learning objectives
To achieve the grade 12, students should meet the following learning objectives with no or only minor mistakes or errors: Den studerende skal kunne:
  • producere tekster på engelsk inden for de genrer, som hyppigt forekommer i virksomheder og organisationer;
  • udtrykke sig skriftligt på fremmedsproget uden basale grammatiske fejl og fejl, der i nævneværdig grad forstyrrer kommunikationen;
  • tilpasse målsprogsteksten til modtageren, kommunikationssituationen under hensyntagen til kulturelle forskelle og tekstens funktion;
  • udtrykke sig skriftligt på engelsk uden fejl, der i nævneværdig grad forstyrrer kommunikationen;
  • demonstrere evne til at anvende ordbøger og andre hjælpemidler på en hensigtsmæssig måde.
Examination
Tekster i organisationen (engelsk):
Exam ECTS 7,5
Examination form Written sit-in exam
Individual or group exam Individual
Individuel skriftlig stedprøve på basis af en udleveret case / kommunikationssituation på dansk på maks. 2 sider
Længden af opgavebesvarelsen må maks. svare til 1 side.
Assignment type Written assignment
Duration 4 hours
Grading scale 7-step scale
Examiner(s) One internal examiner
Exam period Winter
Aids allowed to bring to the exam Open book: all written and electronic aids, including internet access
Make-up exam/re-exam
Same examination form as the ordinary exam
If the number of registered candidates for the make-up examination/re-take examination warrants that it may most appropriately be held as an oral examination, the programme office will inform the students that the make-up examination/re-take examination will be held as an oral examination instead.
Course content and structure

Undervisningen foregår primært på engelsk.

Der arbejdes med et udvalg af skriftlige genrer, der typisk benyttes i virksomheder og organisationers skriftlige kommunikation. Den studerende skal derfor opbygge viden om genrernes forskellige sproglige og stilistiske karakteristika, f.eks. formelle krav til genren, format, sammenhæng og struktur, planlægning af tekster samt kontekstviden, fagterminologi og målgruppetilpasning. Der lægges ligeledes vægt på interkulturelle forskelle.

Under anvendelse af denne viden skal den studerende producere skriftlige tekster med udgangspunkt i cases og lignende oplæg. Den selvstændige tekstproduktion er et væsentligt element i kurset. Derudover træner de studerende sproglig bevidsthed og kritisk sans som en metode til at kvalitetssikre egne og andres tekster.

I forbindelse med tekstproduktionen arbejdes der med konkrete grammatiske problemstillinger, der er relevante i forhold til de skriftlige opgaver.

Teaching methods
Arbejdsformerne kan omfatte forelæsninger, holdundervisning, mundtlige og skriftlige øvelser individuelt og gruppevis mv.
Student workload
Undervisning 36 hours
Forberedelse/hjemmeopgaver 170 hours
Eksamen 4 hours