2015/2016  BA-BPROV1001U  Internship (15 ects)

Internship (15 ects)

Kursets ECTS 15 ECTS
Type Valgfag
Starttidspunkt Efterår
Studienævnet for HA i Projektledelse
  • John Christiansen - Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi (PEØ)
  • Ledelse/Management
  • Organisation/Organization
Sidst opdateret den 07-07-2015
For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål:
  • Opnå viden om og identificere hvordan studiets teorier, begreber og metoder i relation til projektledelse kan bruges til at beskrive, forstå, analysere, vurdere og forbedre projektledelse.
  • Med udgangspunkt i den konkrete praksissammenhæng kunne identificere og formulere en selvvalgt problemstilling i relation til projektledelse.
  • Belyse problemstillingen ved hjælp af empiri indhentet gennem forløbet.
  • Analysere og behandle problemstillingen, herunder vælge mellem forskellige teoretiske forståelsesrammer og analysetilgange i arbejdet med den konkrete praktiske problemstilling.
  • Gennemføre en selvstændig og kritisk diskussion af de teoretiske tilgange og metoder, der er anvendt i bearbejdelsen af den konkrete praktiske problemstilling i projektrapporten.
  • Demonstrere kendskab til sammenhænge mellem de anvendte teorier og metoder, samt reflektere over muligheder og begrænsninger ved disse i forhold til den konkrete praktiske problemstilling.
  • At kunne finde, vurdere og anvende relevante kilder og litteratur til løsning af den konkrete praktiske problemstilling og argumentere for valg af den anvendte litteratur i forhold hertil.
  • Drage klare og sammenhængende konklusion(er) på grundlag af den gennemførte analyse og behandling af den konkrete praktiske problemstilling.
  • Perspektivere konklusionen i forhold til dens projektledelsesmæssige og/eller samfundsmæssige implikationer.
Internship (15 ects):
Prøvens ECTS 15
Prøveform Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt

Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve, at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven; inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle mundtlige præstation.
Individuel eller gruppeprøve Individuel
Omfanget af den skriftlige rapport med analysen (uden procesbeskrivelsen) er max 20 sider. Analysen forventes at behandle 3-5 problemstillinger inden for studiets fag.
Opgavetype Projektrapport
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
20 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og begrundelse
Forberedelse Uden forberedelse
Bedømmer(e) Eksaminator og bi-eksaminator
Eksamensperiode Vinter

Rapporten skal omfatte en kort procesredegørelse for opholdet samt en analyse og refleksion over en eller flere ledelsesmæssig problemstilling(er). Problemstillingen kobler en eller flere empiriske udfordringer med emner fra studiet. Analysen skal inddrage relevante teorier/modeller/perspektiver fra studiet. Procesredegørelsen kan fx baseres på en dagbog.

Det valgte internship skal være relevant i forhold til kompetenceprofilen for HA (pro). Dette afgøres ved en vurdering af den valgte virksomhed og arbejdsopgaverne. Internships skal godkendes inden start af studielederen eller en udnævnt internship koordinator, som godkendt af studienævnet.

Internshippet forventes at begynde i august måned og afviklet i løbet af efteråret, med mindre andet aftales med internship koordinatoren eller studieledelsen.

Alle internships tilknyttes en internship-vejleder efter nærmere bestemmelser.

I forbindelse med internships afvikles en eller flere workshops før start og undervejs i forløbet.
Arbejdsbelastning
Arbejde i virksomheden (fuldtid i minimum 9 uger) 330 timer
Udarbejdelse af rapport 80 timer
Yderligere oplysninger

Intership trækker principelt på de fag og fagområder som har været repræsenteret tidligere på studiet.

Sidst opdateret den 07-07-2015