2015/2016 DIP-DMAMO1015U Afgangsprojekt
| English Title | |
| Final Project |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 15 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et quarter |
| Starttidspunkt | Forår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Studieadministrator Mimi Rasmussen | |
| Primære fagområder | |
|
|
| Sidst opdateret den 23-06-2015 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||||
| For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: Den studerende skal have viden om
samtlige teorier, modeller, begreber og metoder, der er
introduceret i hele uddannelsen. Den studerende skal kunne forstå
og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang hvert enkelt
videnselement kan tænkes anvendt på det foreliggende
markedsførings- og/eller strategiske markedsledelsesproblem i
projektet
Den studerende skal kunne: • Vurdere samspillet mellem problem, teori, empiri og problemløsning (handlingsforslag) og begrundelser for de valg, der træffes for problemformulering, teori og informationsindsamling • Anlægge et helhedsperspektiv på virksomheden for de handlingsforslag, der fremsættes, og vurdere graden af målopfyldelse, der inddrager økonomiske kalkulationer og investeringsestimater og kulturelle, ressourcemæssige og kompetencemæssige perspektiver • Analysere mulige markedsførings- og/eller strategiske markedsplaner, som i alle kontaktpunkter vil fremme langvarige og tætte kunderelationer og som før, under og efter introduktionen af virksomhedens tilbud og nye løsninger i markedet sikrer en høj afsætningsøkonomisk effektivitet • Formidle afgangsprojektets problemstilling, teoretiske og metodiske overvejelser og valg, empiriske resultater, konklusioner og løsningsforslag til alle projektets interessenter
|
|||||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Formålet med afgangsprojektet er, at den studerende skal
dokumentere viden, færdigheder og kompetencer i vidensfeltet
markedsføringsplanlægning og strategisk markedsplanlægning.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||||
| Udarbejdelse af projektet med
vejledning i henhold til nærmere regler.
Projektet kan skrives af 1 eller 2 studerende. Det mundtlige forsvar skal ske individuelt uafhængigt af, om projektet er skrevet af 1 eller 2 studerende. |
|||||||||||||||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland |
|||||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||||
|
Det er afhandlingens praktiske problemstilling, der danner grundlag for søgning og udvælgelse af litteraturgrundlaget. Det forventes tillige, at den studerende dokumenterer et solidt overblik og indsigt i det samlede pensum, herunder metodepensum, som indgår i HD (MM)-uddannelsen. |
|||||||||||||||||||||||||||||