2015/2016
MA-V1149U Strategisk HRM i det moderne arbejdsliv
English Title |
Strategic HRM |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
5 ECTS |
Type |
Obligatorisk udbudt som valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Forår, Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
|
Primære
fagområder |
- Ledelse/Management
- Strategi/Strategy
|
Sidst opdateret den
30-11-2015
|
Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
- Viden om og forståelse af centrale begreber og temaer indenfor
strategisk HRM og det moderne arbejdsliv.
- Færdigheder til at anvende faglig og teoretisk viden i analyser
af aktuelle HRM-udfordringer samt til at reflektere over egen
ledelsespraksis og dens konkrete organisatoriske og samfundsmæssige
kon-tekst.
- Kompetencer til at udvikle og gennemføre konkrete
HRM-strategier og processer i praksis, herunder evne til
selvkritisk refleksion over egen HRM-profil i konkrete
ledelsesrelationer.
|
Prøve/delprøver |
Strategisk HRM
i det moderne arbejdsliv:
|
Prøvens ECTS |
5 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 15 sider |
Opgavetype |
Projektrapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Forberedelse |
Uden forberedelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Forår og Efterår |
Hjælpemidler der må medbringes |
Uden hjælpemidler |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær
prøve
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
Modulets formål er, at den studerende tilegner sig en personlig
og faglig professionel HRM-profil, der hviler på en solid analytisk
faglighed, kombineret med praktiske erfaringer i HRM strategi,
samarbejde, feedback og kommunikation som personaleleder. Den
studerende får viden om centrale teorier og temaer inden for
stategisk HRM og det moderne arbejdsliv og opnår kompetence til at
analysere og fortolke såvel teoretiske som praktiske
HRM-problemstillinger i deres samfundsmæssige og organisatoriske
kontekst. Samtidig ar-bejdes der med den personlige refleksion over
egen ledelsespraksis samt evnen til at udvikle konkrete
HRM-strategier og processer og på at håndtere udfordringer i
moderne personaleledelse både på organisa-torisk og individuelt
niveau.
|
Undervisningsformer |
Undervisningen kommer til at foregå
som en vekselvirkning mellem oplæg fra undervisere og inviterede
gæster og sessioner, hvor deltagerne skal arbejde med givne eller
egne cases. |
Sidst opdateret den
30-11-2015