2016/2017 DIP-DMAMO3000U International markedskommunikation & branding
| English Title | |
| International Marketing Communication & Branding |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et quarter |
| Starttidspunkt | Fjerde quarter |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Administrativ kontakt: hdmm@cbs.dk | |
| Primære fagområder | |
|
|
| Sidst opdateret den 31-05-2016 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||
|
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i fagområdets teorier, modeller og metoder for, hvorledes forskellige kommunikationsformer- og instrumenter kan eksponere, informere, influere og skabe dialog med virksomhedens nationale og internationale interessenter med henblik på at realisere planlagte markedsmålsætninger samt adfærds- og mental responser, herunder opbygning og styrkelse af brands.
Det er endvidere sigtet at sætte den studerende i stand til at analysere og evaluere effekten af de planlagte/iværksatte kommunikationsaktiviteter, herunder foretage estimater af aktiviteternes lønsomhed (ROI/ROMI) på kort og lang sigt |
|||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen gennemføres dels ved
dialogforelæsninger og dels ved 1-2 workshops. Dialogforelæsninger
er en kombination af oversigtsforelæsninger og dialog samt
casearbejde, hvor der arbejdes med aktuelle/ konkrete kampagner/
problemstillinger i relation til fagets indhold og læringsmål.
Workshops er længere, intensive undervisningsforløb, hvor underviseren er coach og katalysator for aktiv diskussion af relevante kommunikationsparametre i gruppediskussioner og præsentationer af dagens gennemgående case |
|||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||||
|
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
Undervisningen ligger på primært torsdage kl. 17.10 - 19.45 eller lørdage kl. 11.50 - 14.15 i uge 10 - 20. Enkelte datoer er suppleret med yderligere lektioner. Skriftlig eksamen i uge 24. |
|||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||
|
Ole E. Andersen: "Reklamakampagnen - analyse, planlægning og evaluering", Grafisk Litteratur, udg. 2014, ISBN-nr.: 978-8-791-17148-2
Pelsmacker, Patrick de, Maggie Gueuens & Joeri Van den Bergh: "marketing Communications - A European Perspective", Prentice Hall/Pearson, udg. 2013, ISBN-nr.: 978-0-273-77322-1 |
|||||||||||||||||||||||||||