2017/2018  BA-BPROO2080U  Entrepreneurship projekt - Tværfagligt 2. årsprojekt

Entrepreneurship Project - Interdisiplinary 2nd Year Projekt

Starttidspunkt Forår
Studienævnet for HA i Projektledelse
  • John Christiansen - Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi (PEØ)
  • Entreprenørskab/Entrepreneurship
  • Innovation/Innovation
  • Projekt- og forandringsledelse/Project and change management
Sidst opdateret den 30-06-2017

For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål:
  • Analysere og dokumentere rationalerne bag forskellige værktøjer og teknikker, som er udviklet til brug i praktisk projektledelse.
  • Bruge faglige elementer fra uddannelsen til selv at udvikle et værktøj eller en teknik, som vil være møntet på et bestemt fagligt domæne.
  • Kunne redegøre for de unikke fordele eller bidrag fra gruppens forslag set i forhold til andre/lignende/eksisterende løsninger.
  • Analysere og diskutere den dynamiske praksis, som disse værktøjer og teknikker vil skulle indgå i, med henblik på at udvikle relevante og realistiske anvendelsesanvisninger.
  • Analysere og vurdere de markedsmæssige og økonomiske forudsætninger for projektet/produktet/servicen - fx ved hjælp af en business case eller ligende.
Entrepreneurship projekt - Tværfagligt 2. års projekt:
Prøveform Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt

Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve, at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven; inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle mundtlige præstation.
Individuel eller gruppeprøve Gruppeopgave med mundtligt forsvar i grupper
Antal personer i gruppen 3-5
Opgavetype Projektrapport
Varighed
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
20 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og begrundelse
Bedømmer(e) Eksaminator og ekstern censor
Eksamensperiode Forår og Sommer
Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af den skriftlige projektrapport til den ordinære eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles denne på baggrund af genindlevering af den oprindelige projektrapport.

Hvis den studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af den skriftlige projektrapport på grund af sygdom, skal den studerende udarbejde et projekt i en gruppe eller individuelt og deltage i den efterfølgende mundtlige sygeprøve på basis af denne projektrapport. Hvis den studerende udarbejder projektrapporten individuelt, skal projektrapporten have et omfang på max 20 sider.

Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af den skriftlige projektrapport, men ikke bestået ved den mundtlige prøve afvikles denne på baggrund af genindlevering af den oprindelige projektrapport eller udarbejdelse af en individuel projektrapport. Hvis den studerende udarbejder projektrapporten individuelt, skal projektrapporten have et omfang på max 20 sider.

Projektrapporten udarbejdes af semestergruppen inden for de(t) selvvalgte emner/tema/projekt der skal skitsere/redegøre for en ny projektledelsesteknologi.

Eksamen tager udgangspunkt i den indleverede grupperapport, og eksamen former sig som en diskussion af rapportens forudsætninger, analyser, inddragen af relevant teori, samt konklusioner, inden for de af gruppen valgte faglige temaer.

De studerende skal identificere en ide til et muligt værktøj eller en teknik, som efterfølgende skal udvikles og beskrives. Beskrivelsen af løsningsforslaget skal kunne kommunikeres i den skriftlige rapport, og løsningsforslaget skal beskrives med hensyn til de ledelsesmæssige rationaler og teoretiske relationer. Løsningsforslaget skal relateres til andre eksisterende projektledelsesværktøjer, og de praktiske anvendelser af værktøjet skal overvejes. Forslaget skal indeholde relevante og realistiske anvendelsesanvisninger.

Gruppebaseret udviklingsproces med støttende workshops og vejledning.
Først, beskriver alle grupper deres initiale forslag til ide, som drøftes i plenum. Dernæst indleverer alle grupper - via læringsplatformen - deres nærmere beskrivelse som underviseren giver korte kommentarer på og som senere kan uddybes i forbindelse med undervisningen. Endelig, fungerer underviseren som sparringspartner i forbindelse med identifikation af mulige vejledere som gruppen selv skal kontakte efterfølgende.
Deltagelse i forberedende workshops 10 timer
Møder med vejleder, udarbejdelse af oplæg m.v. 25 timer
Udarbejdelse af skriftlig rapport 171 timer

Litteratur er som i de to udvalgte fag, som projektet tager udgangspunkt i.

Sidst opdateret den 30-06-2017