2010/2011 BA-EOK_OC Oral communication
English Title | |
Oral communication |
Kursusinformation | |
Sprog | Engelsk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
1. semester Undervisningssproget er engelsk og dansk |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Engelsk og Organisationskommunikation |
Kursusansvarlig | |
Lisbeth Pals Svendsen | |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||
Den studerende skal kunne • demonstrere indsigt i og kunne anvende det teoretiske materiale, der er blevet arbejdet med i kursusforløbet (fx talehandlinger, face og høflighed, deixis og kohærens, argumentation, retorik) • formulere sig flydende, klart og tydeligt på engelsk uden væsentlige kommunikationshæmmende fejl og med en passende talehastighed, stemmeføring og stemmestyrke • formulere sig hensigtsmæssigt i forhold til målgruppe, situation, formål og genre på basis af en teoretisk baseret analyse af den givne situation. For så vidt angår præsentationen skal den studerende desuden kunne • fremføre overbevisende argumentation • formulere sig på nærværende og fængende vis • levere en velstruktureret præsentation | |||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||
Oral communication | |||||||||||||
| |||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||
Mundtlig prøve på basis af en talesynopsis der indeholder en situationsbeskrivelse og en kort redegørelse for relevante strategiske overvejelser. Emner til synopsis udleveres. Varighed til udarbejdelse af synopsis: 48 timer Den mundtlige prøve: Den studerende holder en præsentation ud fra sin synopsis og derefter indgår i dialog med eksaminator om teoretiske spørgsmål. Synopsen indgår ikke i bedømmelsen. Bedømmelsen sker alene på baggrund af den mundtlige prøve. | |||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||
Det overordnede mål med kurset er at give de studerende en teoretisk og praktisk indføring i udvælgelsen og brugen af relevante sproglige redskaber, der kan forbedre deres mundtlige kommunikationskompetence på engelsk. | |||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||
Undervisningsmetoderne varierer afhængigt af indholdet i den enkelte undervisningsgang. Eksempler kan være: forelæsninger, Q&A sessions, diskussioner, studenter- fremlæggelser, gennemgang af wikis og blogs. | |||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||
| |||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||
Mondahl, Svendsen & Rasmussen (2010): Professional oral communication in English (Copenhagen: Copenhagen Business School Press). |