2010/2011 DIP-DIP_HH Kontekst og dynamikker i politisk ledede organisationer
English Title | |
Kontekst og dynamikker i politisk ledede organisationer |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
Lørdag den 27. august 2011 Fredag den 16. september 2011 Lørdag den 1. oktober 2011 Fredag den 14. oktober 2011 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Min. antal deltagere | 25 |
Maks. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Organisation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Udbydes under åbent universitet-Udbydes under åben uddannelse. | |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Faget henvender sig til ansatte i den offentlige sektor og til andre der arbejder i politisk ledede organisationer (interesseorganisationer). Faget har en kraftig fokus på ledelse i politiske organisationer. Det er fagets mål, at give de studerende kompetencer med henblik på at kunne identificere, analysere og udvikle forslag til løsning af organisatoriske og ledelsesmæssige problemstillinger i offentlige og politiske ledede organisationer. Formålet med faget er at give deltagerne:
| |||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||
Udbydes til alle HD studerende | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Faget vil beskæftige sig med den politiserede organisation – kendetegn og vilkår, herunder de særlige retslige-, økonomiske-, forvaltningsmæssige-, og organisatoriske forhold, der gør sig gældende for sådanne organisationer. Endvidere ses der på:
| |||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Undervisningen understøttes af øvelser/casearbejde med henblik på at de studerende arbejder med praksisnærer problemstillinger. | |||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||
HD(O) administrationen | |||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||
|