2010/2011 DIP-MM Coaching som en del af den organisatoriske hverdag
English Title | |
Coaching som en del af den organisatoriske hverdag |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
Lørdag den 27. august 2011 Fredag den 16. september 2011 Lørdag den 1. oktober 2011 Fredag den 14. oktober 2011 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Min. antal deltagere | 25 |
Maks. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Organisation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Udbydes under åbent universitet-Udbydes under åben uddannelse. | |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
| |||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Udbydes til alle HD studerende | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Coaching har gennem de seneste år vundet stigende indpas i danske og udenlandske virksomheder som en metode til at udvikle den enkelte medarbejder. Coachingbegrebet har mange ansigter, der tales om traditionel coaching, business coaching, ledelsesbaseret coaching, executive coaching m.m. Ydermere har vi igennem de sidste 10 år set coaching behandlet i stigende omfang i forskellige ledelsesbøger samt i pressen. Dette valgfag vil derfor introducere forskellige grundlæggende begreber indenfor coaching og se på såvel coachingtraditioner samt -teknikker og – metoder. Faget vil i særlig grad koncentrere sig om de teoretiske og praktiske tilgange til coaching i den organisatoriske kontekst og dermed have størst fokus på den ledelsesbaserede coaching. Undervisningen består primært af præsentation og diskussion af teorier, cases og anvendelse i egen organisatorisk kontekst. De studerende forventes at deltage aktivt i undervisningen ved f.eks. øvelser og fremlæggelser. Hensigten er at give de studerende en forståelse for anvendelsen af coaching i organisatorisk kontekst, således at de bliver i stand til at vurdere, hvornår og hvordan coaching er anvendelig og i lige så høj grad, hvornår coaching ikke er anvendelig som ledelsesværktøj. | |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
HD(O) administrationen | |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
|