2011/2012 BA-IMK_KOK Kultur‐ og kommunikationsteori
English Title | |
Kultur‐ og kommunikationsteori |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne: Udvise indsigt og overblik over fagområdets teorier og analytiske modeller samt deres anvendelse på konkrete problemstillinger Beskrive og analysere en udleveret case fyldestgørende, herunder: o Udvælge de mest centrale elementer i casen og gengive disse korrekt o Udvælge de begreber og modeller, som er bedst egnede til at besvare problemstillingen, og gengive disse korrekt o Anvende begreber og modeller på casen og dermed give en teoretisk informeret og empirisk velbegrundet besvarelse af problemstillingen Redegøre for begreber og modellers egnethed i forhold til den konkrete case og diskutere analytiske pointer i et bredere teoretisk perspektiv Demonstrere metode‐ og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder: o Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog o Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen o Strukturere fremstillingen og præsentere stoffet i en sprogligt og indholdsmæssigt klart formuleret og disponeret form | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Kultur‐ og kommunikationsteori består af en kronologisk gennemgang af udviklingen i kultur‐ og Formålet med undervisningen i Kultur‐ og kommunikationsteori er, at de studerende får overblik over hovedudviklinger inden for kultur‐ og kommunikationsteori sådan som disse fagfelter har udviklet sig uafhængigt af og i samspil med hinanden fra slutningen af 1800‐tallet. De studerende vil lære at: • Identificere, karakterisere, sammenligne og diskutere hovedstrømninger inden for kultur‐ og kommunikationsteori • Anvende teoretiske begreber og modeller på konkret (inter)kulturelle og (markeds)kommunikative cases • Vurdere anvendeligheden og forklaringspotentialer af de forskellige begreber og modeller | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Forelæsninger og holdundervisning | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Vejledende litteratur: |