Learning Objectives
|
Den studerende skal kunne
-
producere tekster på fremmedsproget, som overholder de sproglige og stilistiske konventioner for de pågældende genrer
-
tilpasse målsprogsteksten til modtageren, kommunikationssituationen og tekstens formål
-
udtrykke sig på fremmedsproget uden kommunikationsforstyrrende fejl i forhold til opgaven og målgruppen
-
anvende et i kommunikationssituationen passende ordforråd, herunder den relevante fagterminologi samt udtrykke sig relativt varieret og idiomatisk på fremmedsproget
-
producere sammenhængende tekster med klare budskaber
|
Examination
|
.
|
|
Internationale markedsføringstekster, engelsk:
|
Assessment
|
Home Assignment
|
Marking Scale
|
7-step scale
|
Censorship
|
No censorship
|
Exam Period
|
May/June
|
Aids
|
Open Book, Written and Electronic Aid is permitted
|
Duration
|
24 Hours
|
Prøven er en 24-timers individuel skriftlig opgave skrevet på basis af en udleveret case. Opgaven udarbejdes på fremmedsproget (engelsk)
Omfang: Opgaven må maksimalt fylde 2 normalsider.
Syge-/omprøve: Afholdes efter samme regler som den ordinære prøve |
|
Course Content
|
- Den studerende skal være i stand til at producere markedsføringstekster af en vis kompleksitet på fremmedsproget - Den studerende skal være i stand tilat tilpasse teksterne til målgrupper på de udenlandske markeder, både sprogligt og kulturelt (dvs. med modtageren i centrum).
Der arbejdes casebaseret, dvs. markedsføringsteksterne indgår i en større sammenhæng. Som eksempel på en casesituation kan nævnes tilrettelæggelse af en messe., hvor der lægges op til produktion af tekster til forskellige målgrupper, med forskelligt indhold og varierende budskaber. Der kan også være tale om konkrete salgskampagner, produkt- og virksomhedspræsentationer eller web-tekster. I forbindelse med opgavegennemgangen vil også relevante grammatiske problemstillinger blive behandlet. |
Teaching Methods
|
Kurset består af en kombination af holdundervisning, workshops/gruppearbejde og diskussioner på baggrund af en eller flere caseopgaver med fokus på problemorienteret arbejde.
|
Student Workload
|
Undervisning
|
19
hours
|
Forberedelse
|
95
hours
|
Selvstændigt fagligt arbejde
|
41
hours
|
Hjemmeopgaver
|
40
hours
|
Eksamen inklsive eksamensforberedelse
|
30
hours
|
|
Literature
|
Vejledende litteratur: - Writing Professional Texts in English (2011), Pearson Custom Publishing
- Internationale markedsføringstekster – compendium (2012), Academic Books
- Swan, Michael (2009): Practical English Usage, 3rd ed., Oxford
|