Læringsmål
|
Målet er, at de studerende – efter at have deltaget i dette valgfag – kan:
-
Undersøge og dokumentere EU’s aktuelle situation i foråret 2012
-
Undersøge og sammenligne det nationale niveau i EU med EU-niveauet, og diskutere løsninger på de aktuelle udfordringer, som det europæiske samarbejde står over for
-
Skriftligt formulere empirisk forankrede sammenhænge på en struktureret og nuanceret måde ved hjælp af relevante integrationsteorier
|
Forudsætninger
|
Et solidt EU-kendskab, herunder en basal økonomisk viden om europæisk økonomi og global økonomi
|
Eksamen
|
Det danske EU-formandskab 1. halvår 2012
|
|
Det danske EU-formandskab 1. halvår 2012:
|
Vurdering
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Ingen censur
|
Eksamensperiode
|
Maj/juni
|
Hjælpemidler
|
Med forberedelse
|
Varighed
|
Se detaljerede bestemmelser nedenfor
|
|
Eksamination
|
skriftlig hjemmeopgave, max. 10 NS a 2275 t.e. pr. studerende.
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Dette valgfag vil supplere de studerendes viden om det europæiske samarbejde, hvor de studerende vil blive ”aktive” deltagere i den aktuelle beslutningsproces, som vil præsentere de studerende for en række fremadrettede speciale-emner.
|
Undervisningsformer
|
Forelæsninger m.v.
|