2011/2012 KAN-SUP HD-suppleringsfag
English Title | |
Supplementary Course in Research Methodology and current audit issues |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 20 ECTS (600 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | To semestre |
Placering | Efterår , Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand.merc.aud. |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Obligatorisk for cand.merc.aud.-studerende optaget på baggrund af en erhvervsøkonomisk diplomuddannelse med speciale i regnskab og økonomistyring HD(R) eller i finansiering HD(F) jf. Uddannelsesbekendtgørelsen. | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
HD-suppleringsfag | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
HD-suppleringsfaget fokuserer på et hovedområde af væsentlig betydning for det videre cand.merc.aud.-studie: videnskabsteori/metodelære. I videnskabsteori/metodelære fokuseres der på at give de studerende en bred forståelse af videnskabelige paradigmer, og undersøgelsesmetoder med henblik på at sætte dem i stand til at lave selvstændige undersøgelser i forbindelse med studiets projekter og kandidatafhandlingen. Den teori der bruges vil være aktuel og relevant for cand.merc.aud.-studiet. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Dialogbaserede forelæsninger og hjemmeopgaver. | |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Prøven kan erstattes af tilsvarende prøve(r) ved en anden institution, hvor kandidatuddannelsen i revision finder sted. I tilfælde af manglende ECTS-points tilopfyldelse af kravet om 20 ECTS, kan studienævnet i særlige tilfælde give dispensation til en mundtlig prøve med udgangspunkt i en synopsis på min. 5 sider. | |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Videnskabsteori og metode:
Herudover kan der blive udleveret yderligere læsestof i form af opgaver og cases til undervisningen. |