2012/2013  BA-BACHELOR3  Bachelorprojekt

Fagområde/Category
  • Finansiering/Finance
  • Markedsføring/Marketing
  • Statistik og matematik/Statistics and mathematics
  • Økonomi, makroøkonomi og erhvervsøkonomi/Economics, macro economics and managerial economics
Sidst opdateret den 25-10-2012
Det er målet, at den studerende kan :
  • afgrænse og identificere en erhvervsøkonomisk problemstilling, der kan løses ved brug af matematiske og erhvervsøkonomiske modeller og metoder
  • udvælge og begrunde relevant litteratur om den afgrænsede problemstiling
  • beskrive nøglemetoder indenfor det valgte område
  • anvende de nødvendige teknikker til belysning af problemstillingen
  • hvis der indgår empiri, gennemføre analyser og både skriftligt og mundtligt rapportere disses resultater præcist, velstruktureret og udtømmende
  • vurdere de valgte metoders egnethed til belysning af problemstillingen
  • vurdere de opnåede resultaters implikationer for det valgte problemområde
  • formulere sig klart og sikkert ved anvendelse af faglige begreber og metoder
.
Skriftligt projekt med individuelt mundtlig forsvar:
Prøveform Mundtligt med skriftligt forlæg
Karakterskala 7-trins-skala
Censur Ekstern censor
Eksamensperiode Maj/juni og August
Hjælpemidler Se detaljerede bestemmelser nedenfor
Varighed 30 minutter
Prøven består af en skriftlig rapport og en efterfølgende individuel eksamen ved vejleder og ekstern censor.  Bedømmelsen er et udtryk for en helhedsvurdering af det skriftlige og mundtlige produkt samt stave- og formuleringsevne, idet det faglige indhold dog vægter tungest. Bachelorprojektet skal indledes med et resumé på engelsk, som ikke indgår i bedømmelsesgrundlaget.

Bachelorprojektet har følgende sidenormeringer:
Individuelle projekter:        40 normalsider
2 studerende                      60 normalsider
3 studerende                      80 normalsider

I sidetalsbegrænsningen tæller følgende ikke med: Forside, indholdsfortegnelse, oversigt over forkortelser, resumé på dansk, litteratur- og kildefortegnelse, samt eventuelle bilag og appendiks.

Sygdom
Reglerne for sygdom ved aflevering af projektet er følgende:
Opstår der dokumenteret sygdom afleveres opgaven senest lige så mange dage efter den ordinære afleveringsfrist som sygdommens varighed. .

Omprøve
Består man ikke projektet har man ret til en omprøve. Hvis man ikke består den ordinære eksamen, går man til individuel omeksamen med udgangspunkt i det omarbejdede projekt eller et nyt udarbejdet projekt.  Vær dog opmærksom på, at vejleder ikke er forpligtet til at fortsætte vejledningsforløbet efter de ordinære eksaminer, med mindre andet aftales. Endvidere tildeles ikke yderligere vejledningstimer med mindre man søger studienævnet på baggrund af særlige omstændigheder.

Ved bachelorprojektet afholdes syge- og omprøve i august . Aflevering af projekt skal ske senest den 6. august 2013. Mundtligt forsvar vil være i uge 35

Op til projektskrivningsperioden afholdes faglige vejledningstimer og forelæsninger/workshops om metode og skriveproces.
Sidst opdateret den 25-10-2012