2012/2013 BA-HAP_INT4 Integreret projekt 4. semester
English Title | |
Integrated Project 4th Semester |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 22,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 10-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
For det integrerede gruppeprojekt på uddannelsens 4. semester med udgangspunkt i semesterets gennemgående tema om analyser, deres gennemførelse og effekter gælder følgende målbeskrivelse. Ved prøven skal den studerende kunne gennemføre en konkret analyse af en selvvalgt empirisk problemstilling. Analysen skal enten være en organisationsanalyse, en økonomisk/finansiel analyse eller en markedsanalyse. Her under skal den studerende kunne:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Integreret projekt 4. semester | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||||
Før projektarbejdets start skal de studerende skriftligt udarbejde og redegøre for en problemstilling og en problemformulering der primært udspringer af vigtige temaer inddraget i undervisningen på 4. semester, sekundært med mulighed for inddrage relevant teori fra tidligere semestre. Denne redegørelse skal være godkendt af semesterets fagansvarlige før de studerende kan udarbejde projektet. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
En gennemgang af virksomhedens analyseprocesser med fokus på udvalgte analysetyper, metodiske principper, samt virkelighedskonstruktion og meningsskabelse. Kursusforløbene er placeret på uddannelsens 4. semester, og omfatter følgende: Metodiske principper , der inddrager:
Udvalgte analysetyper, der inddrager:
Analyse som konstruktion, der inddrager: En gennemgående diskussion af analysen som konstrueret fænomen, hvor der fokuseres på analysers fabrikerede, målrettede, praktiske og politiske dimensioner. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
4. semester er samlet 825 studenterarbejdstimer (SAT), som fordeles på flg. måde: Samlet udprøvning metodiske principper og udvalgte analysetyper: 205 SAT som bruges på deltagelse og forberedelse til undervisning i fagene Metodiske principper, og Udvalgte analysetyper og udarbejdelse af det tre opgaver i analysetyper. Integreret projekt: 620 SAT som bruges på deltagelse og forberedelse til undervisning i semestrets fag (Metodiske principper, Udvalgte analysetyper, Analyse som konstruktion) og udarbejdelse af det integrerede projekt. |