2012/2013 BA-HAP_OMV Omverdensudvikling
| English Title | |
| Organizations' and their Environments |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 10 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Forår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi, BSc
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 10-08-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Omverdensudvikling | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Fagets fokus er organisationens relationer til og interaktioner med dens omverden, samt hvordan organisationen kan udvikle strategier til håndtering af dens omverden. I faget introduceres; a) et sæt af teoretiske perspektiver på organisationens omverden, f.eks. interessent-perspektivet og det institutionelle perspektiv, og b) et sæt af problemstillinger vedrørende organisationens relationer til omverdenen, f.eks. virksomhedens sociale ansvar og virksomhedens omdømme. I løbet af undervisningen trænes analyse af organisationens omverden med henblik på udvikling af strategier for handling i relation til specifikke problemstillinger. |
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
|
Undervisningsplanen er designet i 10 interaktive undervisningslektioner med udstrakt studerendeinddragelse, hvorfor de studerende blandt andet forventes; a) at bidrage med indsamling af data og konkrete organisationer og deres omverdensrelationer, b) at lave gruppearbejde, og c) deltage i øvelser med varierende indhold. Det forventes at de studerendes arbejdsindsats fordeler sig over fagets 300 arbejdstimer på følgende vis: |
|||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|
Se lektionsplan på CBS LEARN. |
|||||||||||||||||