2012/2013 BA-HAP_ORGU Organisationsudvikling
| English Title | |
| Organizational Development |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 10 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Forår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi, BSc
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 10-08-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Forudsætninger | |||||||||||||||||
| Ingen | |||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Organisationsudvikling | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Faget omhandler organisationens udviklingsprocesser, herunder både emergerende og igangsatte processer. Faget introducerer organisationens udviklingsprocesser på både individ-, gruppe- og organisationsplan og fokuserer på handlingsmuligheder og -rum på både medarbejder- og ledelsesplan. Udviklingsprocesserne ses i en organisatorisk kontekst som både omfatter samarbejds- og konfliktsituationer. Faget giver indblik i kompleksiteten i organisationsudvikling ved at tage udgangspunkt i relevante udviklingsprocesser og inddrage teorier til analyse og fortolkning heraf samt konkrete eksempler på både succeser og fiaskoer. |
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
|
Undervisningsplanen er designet i 12 interaktive undervisningslektioner med udstrakt studerendeinddragelse, hvorfor de studerende blandt andet forventes; a) at bidrage med indsamling af data og konkrete organisationer og deres omverdensrelationer, b) at lave gruppearbejde, og c) deltage i øvelser med varierende indhold. Forventet cirka anvendelse af Studenterarbejdstimer |
|||||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||