2012/2013 BA-IMK_CCB Corporate communication og branding
English Title | |
Corporate Communication and Branding |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 12-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne Generelt: • Demonstrere kendskab til fagets teorier, modeller og metoder • Placere fagets teorier, modeller og metoder i forhold til beslægtede og konkurrerende teorier, modeller og metoder, herunder redegøre for relationen til overordnede videnskabsteoretiske paradigmer • Teoretisk såvel som empirisk redegøre for sammenhængen mellem virksomhedens forskellige kommunikationsfunktioner • På tilfredsstillende vis analysere empiriske forhold af relevans for virksomhedens eksterne kommunikation, herunder redegøre for samspillet med den interne kommunikation • Diskutere, vurdere og reflektere over anvendeligheden af fagets teorier, modeller og metoder i forhold til empiriske problemstillinger, herunder samspillet mellem empiri, teori og videnskabsteoretisk position I den skriftlige fremstilling: • Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder: • Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog • Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen • Sikre intern sammenhæng i fremstillingen |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Kurset introducerer til corporate communication og branding som overordnede holistiske tilgange til at koordinere og integrere organisationers interne og eksterne kommunikation. I forlængelse af det overvejende interne perspektiv på organisationers kommunikation på kurset Kommunikation i organisationer vil dette kursus have den eksterne kommunikation som omdrejningspunkt for integration af discipliner så som public relations, public affairs og investor relations. Branding og forholdet mellem virksomhedens identitet, image og omdømme vil som et centralt element blive behandlet ud fra forskellige teorier og modeller. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af forelæsninger, holdundervisning, diskussioner, oplæg fra studerende, samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af kurset være bygget op omkring en eller flere caseopgaver. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Vejledende litteratur: |