2012/2013
BA-IMK_IME Internationale markedsføringstekster, engelsk
English Title
|
International Marketing Texts, English
|
|
Sprog
|
Dansk
|
Prøve-ECTS
|
7,5
ECTS
|
Type
|
Obligatorisk
|
Niveau
|
Bachelor
|
Varighed
|
Et semester
|
Placering
|
Efterår
|
Tidspunkt
|
Se skemaet på e-Campus
|
Studienævn
|
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig
|
-
Lill Ingstad
- Department of International Business Communication
|
Fagområde/Category
|
-
Sprog og interkulturelle studier/Language and Intercultural Studies
|
Sidst opdateret den 12-07-2012
|
Læringsmål
|
Den studerende skal kunne
-
producere tekster på fremmedsproget, som overholder de sproglige og stilistiske konventioner for de pågældende genrer
-
tilpasse målsprogsteksten til modtageren, kommunikationssituationen og tekstens formål
-
udtrykke sig på fremmedsproget uden kommunikationsforstyrrende fejl i forhold til opgaven og målgruppen
-
anvende et i kommunikationssituationen passende ordforråd, herunder den relevante fagterminologi samt udtrykke sig relativt varieret og idiomatisk på fremmedsproget
-
producere sammenhængende tekster med klare budskaber
|
Eksamen
|
.
|
|
Internationale markedsføringstekster, engelsk:
|
Prøveform
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins-skala
|
Censur
|
Ingen censor
|
Eksamensperiode
|
Maj/juni
|
Hjælpemidler
|
Med alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
|
Varighed
|
24 timer
|
Prøven er en 24-timers individuel skriftlig opgave skrevet på basis af en udleveret case. Opgaven udarbejdes på fremmedsproget (engelsk)
Omfang: Opgaven må maksimalt fylde 2 normalsider.
Syge-/omprøve: Afholdes efter samme regler som den ordinære prøve
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
- Den studerende skal være i stand til at producere markedsføringstekster af en vis kompleksitet på fremmedsproget - Den studerende skal være i stand til at tilpasse teksterne til målgrupper på de udenlandske markeder, både sprogligt og kulturelt (dvs. med modtageren i centrum).
Der arbejdes casebaseret, dvs. markedsføringsteksterne indgår i en større sammenhæng. Som eksempel på en casesituation kan nævnes tilrettelæggelse af en messe., hvor der lægges op til produktion af tekster til forskellige målgrupper, med forskelligt indhold og varierende budskaber. Der kan også være tale om konkrete salgskampagner, produkt- og virksomhedspræsentationer eller web-tekster. I forbindelse med opgavegennemgangen vil også relevante grammatiske problemstillinger blive behandlet.
|
Undervisningsformer
|
Kurset består af en kombination af holdundervisning, workshops/gruppearbejde og diskussioner på baggrund af en eller flere caseopgaver med fokus på problemorienteret arbejde.
|
Arbejdsbelastning
|
Undervisning
|
23
timer
|
Forberedelse
|
81
timer
|
Selvstændigt fagligt arbejde
|
34
timer
|
Hjemmeopgaver
|
40
timer
|
Eksamen inklsive eksamensforberedelse
|
30
timer
|
|
Foreløbig litteratur
|
Vejledende litteratur:
- Bovée, Courtland L. & John v. Thill (2012):Business Communication Today, 11th ed., Pearson Custom Publishing
- Internationale markedsføringstekster – compendium, Academic Books
- Swan, Michael (2009): Practical English Usage, 3rd ed., Oxford
|
Sidst opdateret den 12-07-2012