2012/2013 BA-TBAC Bachelor project
English Title | |
Bachelor project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 22,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår
6. semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
informationsteknologi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 20-02-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende opfylde følgende mål:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formålet med bachelorprojektet på
bacheloruddannelsen på HA(it) er at gennemføre et større projekt i
en virksomhed eller organisation, hvor teori og metoder fra
fagområderne på HA(it) anvendes. Projektets problemstilling skal
omfatte både:
I bachelorprojeketet skal de studerende selvstændigt vælge de metoder, den teori og den kombination af fagområder, der er nødvendige for at belyse og behandle de konkrete problemer, der i samarbejde med virksomheden vælges at arbejde med. Projektet gennemføres i grupper; valget af problemformulering og dataindsamling skal tilpasses antallet af medlemmer i gruppen. Der tildeles vejledning til gruppen efter antallet af studerende, se nærmere på e-campus. Rapporten skal indeholde: 1. Ledelsesresumé. Henvendt til den travle leder i virksomheden. Her resumeres problemstillingen og de væsentligste konklusioner eller forslag fremlægges. En god ledelsesrapport er ofte kun på én side. Resuméet skal skrives på engelsk; det er ikke en salgstale, men en kortfattet, præsentation af projektets væsentligste resultater. 2. Analyserapport. Henvendt til underviserne. Skal først og fremmest vise at gruppen er i stand til at udforme en problemstilling og metodisk forfølge denne for at analysere sig frem til et resultat. Det er også her forankringen i teori dokumenteres – det er altså her der skal demonstreres ”kendskab, forståelse, anvendelse, analyse og syntese” i forbindelse med afvejningen af flere teoriers anvendelighed. Analyserapporten skal altså indeholde metodevalg, metodekritik, grundlæggende antagelser, proces, problemer, kritiske valg – altså alt det der ikke er af interesse for virksomheden, men som er væsentlige indlæringsmæssige konklusioner på baggrund af det halve års arbejde. Herudover skal der indgå en redegørelse for projektforløbet, herunder hvordan gruppen fik adgang til virksomheden, samt hvilke problemer der var undervejs i relation til virksomhed og vejleder eller internt i gruppen. Hvis de studerende har oplysninger, som de ikke ønsker at orientere virksomheden om, kan der udfærdiges en særskilt procesrapport på op til 20 sider (der reducerer analyserapportens længde). Denne skal fortrolighedsstemples og vil ikke blive forelagt virksomheden. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Gruppens selvstændige arbejde med rapporten er dominerende for arbejdsindsatsen. Det selvstændige arbejde understøttes af vejledning. Der afholdes derudover tre klyngevejledningssessioner inden for hhv IT, erhvervsøkonomi og organisation som et ekstra tilbud til studerende. |
Sidst opdateret den
20-02-2013