2012/2013 DIP-HDMM_MM10 Afgangsprojekt
English Title | |
Final Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering |
Forår
Varighed 16 uger |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 11-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal have viden om samtlige teorier, modeller, begreber og metoder, der er introduceret i hele uddannelsen. Den studerende skal kunne forstå og reflektere over, hvordan og i hvilket omfang hvert enkelt videnselement kan tænkes anvendt på det foreliggende markedsførings- og/eller strategiske markedsplanlægningsproblem i projektet Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerende skal kunne: • Identificere og vurdere de vigtigste problemer, der ligger til grund for udvikling af markedsføringsplan og/eller strategisk markedsplan i den aktuelle situation • Vurdere samspillet mellem problem, teori, empiri og problemløsning (handlingsforslag) og begrundelser for de valg, der træffes for problemformulering, teori og informationsindsamling • Anlægge et helhedsperspektiv på virksomheden for de handlingsforslag, der fremsættes, og vurdere graden af målopfyldelse, der inddrager økonomiske kalkulationer og investeringsestimater og kulturelle, ressourcemæssige og kompetencemæssige perspektiver • Analysere mulige markedsførings- og/eller strategiske markedsplaner, som i alle kontaktpunkter vil fremme langvarige og tætte kunderelationer og som før, under og efter introduktionen af virksomhedens tilbud og nye løsninger i markedet sikrer en høj afsætningsøkonomisk effektivitet • Formidle specialets problemstilling, teoretiske og metodiske overvejelser og valg, empiriske resultater, konklusioner og løsningsforslag til alle projektets interessenter Ved afslutningen af projektforløbet skal den studerende kunne demonstrere en kompetence, der matcher uddannelsens mål – altså kunne:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Afgangsprojekt | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formålet med afgangsprojektet er, at den studerende skal dokumentere viden, færdigheder og kompetencer i vidensfeltet markedsføringsplanlægning og strategisk markedsplanlægning. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Udarbejdelse af projektet med vejledning i henhold til nærmere regler. Projektet skal være på maks. 80 normalsider og kan skrives af 1 eller 2 studerende. Det mundtlige forsvar skal ske individuelt uafhængigt af, om projektet er skrevet af 1 eller 2 studerende. |
|||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Studieleder Flemming Cumberland |
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Det er afhandlingens praktiske problemstilling, der danner grundlag for søgning og udvælgelse af litteraturgrundlaget. Det forventes tillige, at den studerende dokumenterer et solidt overblik og indsigt i det samlede pensum, herunder metodepensum, som indgår i HD (MM)-uddannelsen. |