2012/2013 DIP-HDOP_BTS Business Transformation Strategies
English Title | |
Business Transformation Strategies |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 10 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering | Onsdag kl. 17.10-19.45 i uge 35-41 og 43-45 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (INF)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 05-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Viden •Faget bibringer de studerende en forskningsbaseret viden om teorier og metoder til effektivisering af organisationer gennem redesign af deres forretningsprocesser. Dette sker i praksis via processer og værktøjer såsom Business Transformation, Collaborative Engineering, Reengineering og Lean Thinking mv. •På det praktiske plan skal de studerende kunne forstå og reflektere over teorier, videnskabelige metoder og praksis i forbindelse med redesign og optimering af forretningsgange i specifikke organisatoriske sammenhænge. De studerende skal her have en viden om hvordan IT kan understøtte og facilitere disse processer ligesom de skal være i stand til at reflektere over samspillet imellem virksomhedens overordnede strategier og udviklingen af optimale forretningsmodeller. Færdigheder De studerendes centrale færdigheder omfatter at kunne: •Anvende fagets videnskabelige modeller og metoder såsom Business Transformation, Collaborative Engineering, Reengineering og Lean mv. til at effektivisere organisationer samt kunne anvende de generelle færdigheder, der knytter sig til faget, til at indgå i arbejdet med at udvikle organisationers forretningsgange, deres kunde- og leverandørrelationer samt deres forretningsmodeller. •Vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger som knytter sig til optimering og redesign af forretningsprocesser af såvel strategisk, taktisk som operationel karakter samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller. •Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller omkring innovations- og udviklingsprojekter, der har til formål at indrette og forbedre virksomhedens forretningsprocesser. Kompetencer De studerendes centrale kompetencer består i at kunne: •Håndtere komplekse og udviklingsorienterede opgaver og situationer omkring optimering og redesign af forretningsgange og arbejdsprocesser i en organisatorisk/arbejdsmæssig sammenhæng.
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Eksamensmål For at opnå karakteren 12 for projektet skal den studerende kunne: • Opstille og argumentere for en velafgrænset relevant selvstændig problemformulering • Afgrænse besvarelsen således, at projektets analyser og diskussioner er relevante, nødvendige og dækkende for at kunne besvare problemformuleringen. • Skabe en sammenhæng imellem problemformulering, afgrænsning og disposition således at besvarelsen fremstår logisk i lyset af problemformuleringen. • Demonstrere kendskab til og anvendelse af relevante begreber, modeller, perspektiver og teorier fra det fag som projektet tager udgangspunkt i. • Diskutere og begrunde valg og fravalg både med hensyn til emneafgrænsning, teori, metode og empiri. • Skabe sammenhæng imellem valg af teori og empiri, f.eks. ved at teorien anvendes i analysen af empirien. • Dokumentere og/eller argumentere for analysens påstande i analyse og konklusion. • Formulere sig i skrift på en saglig og let tilgængelig måde. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Formål
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
30 lektioner | |||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
|