2012/2013 DIP-MAV Mergers & Acquisitions and Valuation
English Title | |
Mergers & Acquisitions and Valuation |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (FIN)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 09-10-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal have en viden om de centrale teorier, begreber og metoder inden for fagets emneområder. Den studerende skal have en viden og forståelse for teorier og modeller til selvstændigt at kunne identificere problemstillinger og deres afgrænsning, gennemføre analyser og beregninger ved selvstændig udvælgelse og anvendelse af det teoretisk fundament for faget og kunne vurdere og fortolke de fundne resultater. De studerende skal selvstændigt kunne anvende fagets teorier, modeller og metoder på teoretiske problemstillinger i forhold til en konkret virksomhed og herunder gennemføre en værdiansættelse af virksomheden. De studerende skal opnå kompetencer til at gennemføre analyser og beregninger inden for fagets emneområder samt på en selvstændig måde vurdere og fortolke de fundne resultater samt uddrage et beslutningsgrundlag og en konklusion på basis af de gennemførte analyser og beregninger. Den studerende skal kunne formidle viden og analyser mv. inden for fagets område samt kunne deltage og bidrage ved løsning og drøftelse af konkrete opgaver inden for faget områder. |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Fagets centrale emneområder:
•
M&A processen
• Regnskabsanalyse • Værdiskabelse • Metoder og modeller til værdiansættelse |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
• Fagets gennemføres med 40 timers undervisning på 3. semester. • Undervisningen foregår som overbliksforelæsninger, plenumdiskussion med inddragelse af øvelsesopgaver. • Forskellige virksomheder, herunder børsnoterede virksomheder, forestår virksomhedspræsentationer på CBS. • De studerende opdeles i grupper og udarbejder en værdiansættelse i form af en rapport af én af de virksomheder, som blev præsenteret. • Rapporten indgår i et forhandlings- og rollespil mellem grupperne. • Rapporten afleveres efterfølgende til bedømmelsen godkendt/ ej godkendt. |