2012/2013 KAN-CM_A104 Reklamen og dens omverden
English Title | |
Reklamen og dens omverden |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et quarter |
Placering |
Efterår, Andet quarter
Ændringer i skema kan forekomme Mandag 11.40-13.30, uge 44 Mandag 11.40-16.05, uge 45-51 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Secretary: Merete Skaalum Lassen (ml.marktg@cbs.dk) | |
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 10-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Efter gennemførelse af valgfaget A 104 reklamen og dens omverden kan den studerende - reflektere over for reklamens identitet, funktion og udfordringer - analysere udviklingen i reklameudbud - og forbrug - identificere og analysere forskellige reklameformer- og genrer - identificere og reflektere over implicitte reklameformer - relatere fagets begreber og teorier til konkrete kampagner - vurdere og argumentere for metoder til evaluering af reklamens effekt |
|||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Det anbefales, at den studernde har en grundforståelse for Markedsføringens mekanismer/principper. Noget overlap med enkelte af MCM-linjens fag og må derfor ikke tages af MCM studerende. | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
4 timers skriftlig PC-eksamen MED hjælpemidler | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
4 timers skriftlig PC-eksamen MED hjælpemidler | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Teorier om Reklamens rolle i samfundet, dens virkemidler, planlagte mål og mulige andre effekter internt og eksternt. Evaluering af dens effekt. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Storholdsforelæsninger med teori, cases og diskussion af aktuelle kampagner | |||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
PBG: “Marketing Communications – a european perspective”, Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuns og
SF: “Sælger kreativ reklame?”, Susanne Fridberg, 1998 (Danske Reklame- og Relationsbureauers SZ: "The End of Advertising as We Know It",Sergio Zyman. John Wiley & Sons, 2002 WS; “ Using communication Theory””, Sven Windahl, Benno Signitzer, Sagepublications, 2009 + diverse artikler |
Sidst opdateret den 10-07-2012