2012/2013 KAN-HR27 Strategisk HRM og Human Resource Development (HRD)
English Title | |
Strategisk HRM og Human Resource Development (HRD) |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 13-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Gennem aktiv deltagelse i faget forventes det, at den studerende: 1. at redegøre for og selvstændigt forholde sig til de vigtigste læringsteoretiske strømninger, herunder deres styrker og begrænsninger. 2. at kunne vurdere konsekvenserne af at arbejde med et givet perspektiv på kompetence. 3. at kunne problematisere, uddrage konklusioner og forholde til kritisk til teori og praksis in-den for karriere- og talentudvikling 4. at kunne arbejde refleksivt med kompetencepositioner i forhold til konkrete cases 5. at kunne forholde sig refleksivt til konkrete dilemmaer inden for fagets tematiske (teoreti-ske og praktiske) felt – og vurdere denne selvforståelse i forhold til andre mulige positioner. 6. at kunne anlægge et kvalificeret videnskabsteoretisk og metodologisk perspektiv på fagets tematiske felt. 7. at kunne inddrage relevante internationale HRM-aspekter i tolkningen af fagets tematiske felt.
|
|||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||
HR27 | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
Gruppesynopsis (3-5 studerende per gruppe). Synopsis længde minimum 5 sider – maksimum 8 standardsider per gruppe) med individuel mundtlig eksamination med intern censur. Bedømmelsen er baseret på den mundtlige præstation. | |||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Fagets formål ). |
|||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Forberedelse: Undervisningen tager udgangspunkt i, at de studerende har læst materialet, hvis mængde er afpasset efter de gældende regler for tildeling af ETCS-credits for faget og at studiekredsene arbejder aktivt med de mini-cases og opgaver, som løbende integreres i faget. Gruppeøvelser, debat og dialog. Forelæsning. Gæsteforelæsere fra praksis involveres efter behov. |
|||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||
Elektronisk kompendium med udvalgte forskningsbaserede artikler fra CBS’ tidsskriftsdatabaser tilgængeliggøres i fagets elektroniske workspace. |