2012/2013 KAN-MLE_S2EN Ord og tekst i kontekst (KUN Engelsk)
English Title | |
Ord og tekst i kontekst (KUN Engelsk) |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand.ling.merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 03-09-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Formålet med undervisningen er at de studerende skal tilegne sig teoretisk viden om sprog og tekst og anvende denne viden dels analytisk og metateoretisk, dels praktisk og anvendelsesorienteret. De studerende skal således blive i stand til at kommentere, analysere og kritisk tage stilling til egne og andres sproglige produkter på fremmedsproget. Endvidere skal de erhverve færdighed i at anvende deres viden om sproglige strukturer og disses funktion i givne kontekster til selv at producere korrekte og adækvate tekster på fremmedsproget. | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Ord og tekst i kontekst; Engelsk | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Skriftlig individuel hjemmeopgave på engelsk i sprogproduktion samt sprog- og tekstanalyse med udgangspunkt i en stillet opgave. Omfang/varighed Opgaven udleveres 48 timer før aflevering. Opgavebesvarelsen skal have et omfang af maks. 4 sider a 2275 typeenheder, fordelt på 1 side til produktet og 3 sider til analysen. Målbeskrivelse Den studerende skal kunne • identificere, analysere og redegøre for de sproglige og tekstuelle faktorer der betinger en kommunikativt vellykket tekst, og som er karakteristiske for de givne genrer og teksttyper på fremmedsproget • anvende korrekte strukturer og vendinger i produktion af tekster på frem-medsproget med inddragelse af de relevante pragmatiske og kom-munikative overvejelser. Syge-/omprøve • Syge-/omprøve afvikles som den ordinære prøve. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Med udgangspunkt i autentiske tekster der repræsenterer forskellige genrer og teksttyper, arbejder de studerende med udvalgte emner inden for sprog- og tekstteori som kan gå fra mikroniveau over tekstniveau til makroniveau. Der kan lægges vægt på relevansen af sammenhængen mellem de forskellige niveauer, ligesom fokus, hvor det er relevant, kan lægges på kontrastive aspekter. Mulige emner kan være
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Forelæsninger m.v. | |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Se litteratur på fagets side på LEARN |
Sidst opdateret den 03-09-2012