2013/2014 BA-HAF_OL13 Organisation og ledelse
English Title | |
Organization and Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og filosofi,
BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Medunderviser: Thomas Lopdrup Hjorth | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 09-07-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||
Overordnet er det fagets formål at
styrke den studerendes evne til at formulere sig på en fagligt
kvalificeret måde om organisatoriske og ledelsesmæssige emner, især
skriftligt. Efter at have fulgt faget forventes den studerende at
kunne:
|
|||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven | |||||||||||||||||||||
Obligatoriske
godkendelsesopgaver (bedømmes godkendt/ikke godkendt)
Aflevering og efterfølgende godkendelse af obligatorisk godkendelses opgave der bedømmes godkendt/ikke godkendt af en eksaminator. |
|||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||
Faget introducerer til en række centrale begrebs-, problem- og
teorikomplekser, der karakteriserer studiet af organisation og
ledelse. Gennem læsning af en række væsentlige primærtekster vil de
studerende ikke blot blive opøvet i at identificere teoriernes
væsentlige bestanddele og forudsætninger; de vil tillige blive sat
i stand til at operationalisere disse i selvstændige organisations-
og ledelsesanalytiske udforskninger. I tillæg hertil vil faget
endvidere inddrage en række kritiske, problematiserende og
filosofiske tilgange til studiet organisation og
ledelse.
|
|||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||
Faget foregår primært som forelæsninger, hvor forelæseren introducerer teksterne og sammen med de studerende diskuterer og reflekterer over deres syn på organisation og ledelse. Der lægges i høj grad vægt på aktiv deltagelse, og de studerende forventes at bidrage aktivt til en konstruktiv dialogkultur på faget. | |||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||
TBA |