2013/2014  BA-HAK_PRAK  Praksis- og Erhvervsrelateret projektforløb

Internship

Prøve-ECTS 10 ECTS
Placering Forår
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation, BSc
  • Anne Vestergaard Jørgensen - Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse (IKL)
  • Kommunikation/Communication
  • Ledelse/Management
  • Markedsføring/Marketing
  • Organisation/Organization
  • Regnskabsvæsen og økonomistyring/Financial and management accounting
  • Økonomi, makroøkonomi og erhvervsøkonomi/Economics, macro economics and managerial economics
  • Økonomisk og organisatorisk sociologi/Economic and organizational sociology
Sidst opdateret den 11-07-2013
Den studerende skal kunne:
  • analysere, diskutere og perspektivere de opgaver, der bliver udført under praktikken eller det felt, praktikken beskæftiger sig med, i forhold til relevant faglitteratur.
  • koble teori, praksis samt kritisk distance i en problemstyret analytisk rapport, der tager udgangspunkt i et konkret problemfelt, der både er praksis- og forskningsrelevant.
  • demonstrere evne til at anvende det kommunikationsstrategiske perspektiv i en konkret problemstilling/ problemformulering i forhold til praktikvirksomheden eller -organisationen.
  • formidle analysernes resultater i en velstruktureret, korrekt og sprogligt adækvat rapport.
  • dokumentere empiri og teori efter akademisk standard.
Praksis- og Erhvervsrelateret projektforløb:
Prøveform Skriftligt produkt udarbejdet hjemme
Individuel eller gruppeprøve Individuel
Prøven har form af, at den studerende individuelt udarbejder en rapport af max. 15 normalsider med en konkret kommunikationsstrategisk problemstilling inden for organisation, marketing, strategi, ledelse eller lignende med udgangspunkt i det projektorienterede forløb (praktik). Rapporten skal desuden indeholde en kort faglig beskrivelse af udførte arbejdsopgaver, en diskussion af de fra HA(kom.)-uddannelsen benyttede fagligheder under forløbet og en perspektivering af opholdet i forhold til studiet. Ved bedømmelsen af prøven indgår den studerendes stave- og formuleringsevne i bedømnmelsesgrundlaget. Bedømmelsen er udtryk for en helhedsvurdering af det faglige indhold samt stave- og formuleringsevnen.
Den studerende er automatisk tilmeldt den ordinære eksamen.
Opgavetype Opgavebesvarelse
Varighed Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
Bedømmer(e) Eksaminator og ekstern censor
Eksamensperiode Sommertermin
For syge-/omprøve gælder flg. bestemmelser: Den studerende skal genskrive rapporten og indlevere på ny. Sygeprøve er lig den ordinære.
Der er ikke automatisk tilmelding til syge/omprøven i august og rettidig tilmelding er senest 2 uger før eksamen afholdes.
Praktikforløbet strækker sig over minimum 3 måneder, hvor den studerende øves i at anvende sin tilegnede viden og HA(kom.)-
kvalifikationer i arbejdslivet i praktikorganisationen, og på baggrund af dette reflekterer over praksis. På baggrund af dette udarbejder den studerende en akademisk rapport. Udarbejdningen af praktikrapporten faciliteres af klyngevejledning med en tildelt praktikvejleder.
Kursusaktivitet: Praksis- og Erhvervsrelateret projektforløb

Deltagelse i forelæsninger:4 timer