2013/2014 DIP-HDOP_PKU Profitable Kunderelationer
English Title | |
Profitable Kunderelationer |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår
Tirsdag kl. 17.10-19.45 i ugerne 35-36 og 38--41 og 43-46 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD (ØP)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 25-04-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||
Viden
•Med udgangspunkt i nyere teorier indenfor performance målinger, marketing, kommunikation, CRM og Loyalitet giver faget de studerende en forskningsbaseret viden om en bred vifte af især nyere marketing modeller og teknikker til optimering af virksomhedens kunderelationer set ud fra en økonomisk synsvinkel •På det praktiske plan bibringes de studerende viden om hvordan modeller, metoder og teorier indenfor marketing, kommunikation og økonomistyring, anvendes til at optimere kunderelationer. Ambitionen er, at de studerende skal kunne forstå og reflektere over disse modeller, metoder og teorier håndteringen af specifikke kunderelationer. Færdigheder •Anvende fagets videnskabelige modeller og metoder til at organiserer, lede og styre virksomheders kunderelationer samt anvende de generelle færdigheder som knytter sig til faget i forbindelse med økonomisk optimering af virksomhedens kunderelationer. •Vurdere de teoretiske og praktiske problemstillinger som knytter sig til optimering af kunderelationer samt begrunde og vælge relevante marketing, kommunikations- og økonomistyringsmodeller til løsning af identificerede praktiske problemstillinger indenfor området. •Formidle problemstillinger og løsningsmodeller omkring håndteringen af kunderelationer til både fagfolk og ikke-specialister. Kompetencer De studerendes centrale kompetencer består i at kunne: •Varetage både traditionelle og mere udviklingsorienterede opgaver omkring kunderelationer i en arbejdsmæssig sammenhæng. •Identificere, analysere og fremkomme med løsningsforslag til håndtering af komplekse kundemæssige problemstillinger ved anvendelse af fagets begreber, teorier og metoder. •Indgå selvstændigt i faglige og tværfaglige organisatoriske samarbejder omkring udvikling og fastholdelse af profitable kunderelationer.
|
|||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||
Formål
Indhold
|
|||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||
Dialogforelæsning | |||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||
CRM 2.0 Håndbogen – Strategi, implementering og systemvalg,(
Acedemic Books) suppleret med med artikler af bl.a ; Gail J.
McGovern, Cindy Barnes,Tim Ambler, Peter C Verhoef, Sue Puldran,
Richard Speed, Frederick F. Reichheld, Adrian Payne, Pennie Frow m.
fl.)
|