2014/2015 BA-BIMKV1007U Videokommunikation: i teori og praksis
English Title | |
Video communication: Theories and practices |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 30 |
Max. antal deltagere | 40 |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Course administrator: Maja Dueholm (md.ikl@cbs.dk) | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 14-04-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Overordnet mål: At give de studerende
grundlæggende teoretiske og praktiske færdigheder indenfor
videokommunikation, som de kan bruge som kommunikationsmedarbejdere
på en fremtidig arbejdsplads. De studerende skal kunne udvikle et
skriftligt videokoncept, som vil kunne danne grundlag for en
produktion. Kurset lægger vægt på journalistiske videogenrer, men
de studerende vil kunne bringe deres egne ideer med ind i
undervisningen.
Vi tager udgangspunkt i en generel forståelse for videomediet samt hvordan det adskiller sig fra skriftlig kommunikation og fokuserer på elementerne i det strategiske, praktiske og kreative arbejde med videomediet i virksomhedernes kommunikation. Herfra arbejder vi med en teoretisk og praktisk forståelse for videomediets væsentligste elementer og kreative arbejdsprocesser. Herunder arbejdet med at udvikle et videokoncept, der med udgangspunkt i en velafgrænset problemstilling beskriver en løsning med idé, synopsis, manuskript, distribution, m.v. Kurset arbejder mod at gøre den studerende klar til at arbejde selvstændigt med den afsluttende opgave. |
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af forelæsninger, gruppearbejde, diskussioner og oplæg fra de studerende. En del af kurset vil være bygget op omkring arbejdet med cases. | ||||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningsskema: Onsdag kl 8.00-10.35 uge 36-41,43-48.
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Pensum vil være samlet i et kompendium.
Kompendieteksternes emneområder vil blandt andet være: Visual kommunikation: Billedteori, æstetik og analyse Billeder og kognitiv teori. Fx Dual Coding. Storytelling og dramaturgi. Enkle og relevante fortælleformer. Social konstruktionisme. Sociale medier. Branding. Intern kommunikation: læring, forandring, ledelse. Ekstern: PR, Kampagne, nyheder. Integreret og tværmedial kommunikation. kultur/tværkulturel (Organisation). Distributionsformer: Viral, integreret og tværmedialt. Arbejdsmetoder i den kreative proces: Idé-manuskript. |
Sidst opdateret den
14-04-2014