2014/2015 BA-BKOMO1267U Intern kommunikation i praksis
English Title | |
Internal Communication in Practice |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 03-07-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bedømmelsen af fagets casebesvarelse tager
udgangspunkt i disse læringsmål, hvor den studerende skal:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøven i faget består af to delprøver:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Semestrets overordnede tema er intern
kommunikation i praksis. Undervisningen har fokus på de primære
emner indenfor intern kommunikation, som de studerende vil møde i
erhvervslivet. Det handler om kommunikationsstrategier, -
planlægning og de forskellige interne kommunikationskanaler med
særligt fokus på bl.a. intranet og linjekommunikation (herunder
forandringskommunikation).
Der arbejdes med forskellige metoder til at planlægge, analysere og udvikle den interne kommunikation, bl.a. kommunikation på strategi- og planlægningsniveau. Semestrets arbejde foregår såvel individuelt som i grupper, da begge arbejdsformer kendetegner den moderne organisation. Overordnet set kommer vi rundt om de primære kernekompetencer inden for intern kommunikation, hvor de vigtigste er evnen til at kunne kommunikere selv, samarbejde samt forstå, planlægge og udvikle intern kommunikation i en organisation. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen i Kommunikationsværkstederne er
primært praktisk orienteret og understøtter udviklingen af de
studerendes egne kommunikationsfærdigheder. Det er derfor påkrævet
af de studerende, at de yder en aktiv indsats i og uden for
værkstedet. Der introduceres og diskuteres elementære teorier og
værktøjer med udgangspunkt i organisationernes praksis.
Underviseren påtager sig typisk en vejleder- og coachrolle, når de
studerende arbejder med opgaveløsning. Der er dermed i meget lille
omfang tale om fælles teorigennemgang fra underviserens side. Der
er en udpræget dialogisk undervisningsform, og undervisningen
foregår udelukkende i et særligt indrettet medieværksted, hvor de
studerende også har mulighed for at arbejde selvstændigt udenfor
undervisningstimerne.
Undervisning: 40 Forberedelse og selvstændigt arbejde: 66,25 Eksamen: 100 Total: 7,5 ECTS/206,25 SAT |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Offentliggøres på CBSLearn inden semesterets start. |
Sidst opdateret den
03-07-2014