2014/2015 DIP-DMAMV1007U Sales Management
English Title | |
Sales Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Placering | Andet quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (MM)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 28-08-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||
Den studerende skal:
* Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til valgfagets centrale problemstillinger * Opnå forståelse for, hvordan udvikling af salgets organisering og salgsledelse kan ses som en central udviklingsproces i virksomheden Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: * Identificere, analysere og udarbejde begrundede forslag til planlægning, organisering og ledelse af salgsprocessen under hensyntagen til den konkrete situation og via benyttelse af valgfagets værktøjskasse * Være i stand til kritisk at begrunde, bedømme og anvende relevant teori til at angive løsninger på et givet problem indenfor problemfeltet * Udvikle konkrete færdigheder til at analysere virksomhedens processer omkring salg og salgets ledelse, herunder fremkomme med begrundede forbedringsforslag på såvel operationelt, taktisk som strategisk plan. Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne:
|
||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||
Der opereres med en strategisk indfaldsvinkel med inddragelse af
markeds-
Fagmodulet vil især fokusere på følgende emneområder: Strategiske issues:
Taktiske issues:
|
||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||
Undervisningen gennemføres ved
dialogforelæsninger, øvelser og mini-cases
med efterfølgende plenumdebat samt læring via elektronisk læringsplatform. Inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum vil indgå. |
||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||
Studieansvarlig, lektor Flemming Cumberland
|
||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||
Meddeles senere. |