2015/2016
BA-BIMEO2000U Akademisk sprog, engelsk
English Title |
Academic Language,
English |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
7,5 ECTS |
Type |
Obligatorisk |
Niveau |
Bachelor |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Forår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig |
- Lill Ingstad - Department of International Business
Communication (IBC)
- engelsk
Nils Eskestad - Department of International Business Communication
(IBC)
|
Primære
fagområder |
- Globalisering og international virksomhed/Globalization and
international business
- Kommunikation/Communication
- Sprog/Language
|
Sidst opdateret den
11-12-2015
|
Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
- med udgangspunkt i en stillet case behandle en tværfaglig
problemstilling inden for et område, der har fokus på interkulturel
kommunikation
- med udgangspunkt i den valgte tværfaglige problemstilling
producere en skriftlig akademisk, argumenterende tekst på engelsk i
form af en faglig rapport, som overholder de sproglige, stilistiske
og formelle konventioner for genren
- udtrykke sig skriftligt og mundtligt på et flydende og korrekt
engelsk uden grammatiske, syntaktiske og terminologiske fejl, der i
nævneværdig grad forstyrrer kommunikationen
- overholde de akademiske krav for kildeangivelser, citater,
mv.
- Ved den mundtlige eksamen skal den studerende kunne argumentere
akademisk for relevansen af de strategiske valg, som den studerende
har truffet mht: målgruppetilpasning, udvælgelse og vægtning af
information og kilder, opbygning, teorier og metoder
- Ved den mundtlige eksamen skal den studerende kunne indgå i en
akademisk diskussion med bedømmerne om såvel den studerendes
mundtlige indlæg som det skriftlige produkt.
|
Prøve/delprøver |
Akademisk
sprog, engelsk:
|
Prøvens ECTS |
7,5 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
|
Det skriftlige produkt har karakter af en
individuel rapport udarbejdet på engelsk på baggrund af en given
case. Der gives minimum 2 uger til udarbejdelse af besvarelsen. Se
mere under Læringsmålene for kurset. |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 5 sider |
Opgavetype |
Opgavebesvarelse |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
20 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Forår |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Syge-/omprøve: Har den studerende
udarbejdet og afleveret den skriftlige opgave til den ordinære
eksamen men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles denne på
baggrund af genindlevering af den oprindelige opgavebesvarelse.
Har den studerende ikke udarbejdet eller afleveret den skriftlige
opgave på grund af sygdom, eller er den studerende ikke bestået ved
den ordinære eksamen, foregår syge-/omprøven som den ordinære
prøve.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Det skriftlige produkt har karakter af en individuel faglig
rapport udarbejdet på engelsk på baggrund af en given case, og som
efterlever læringsmålene for kurset. Der gives minimum 2 uger til
udarbejdelse af besvarelsen.
Ved den mundtlige eksamen skal den studerende argumentere for
sine strategiske valg i udformningen af det skriftlige
produkt.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
Undervisningen foregår altovervejende på
engelsk. Eksamen foregår på engelsk.
Kurset i Akademisk sprog på engelsk deler temaramme med
Tværfaglig case 2 på 6. sem.
Kurset giver den studerende en indføring i den akademiske tekst
som diskurs, dens genrekonventioner og de argumentationsformer, som
typisk bruges i denne genre. Den studerende trænes i at omsætte
denne indsigt til praksis ved at arbejde med øvelser og
øvelsescases. Igennem disse opgaver trænes den studerende også i at
reflektere over de sproglige og interkulturelle problemer, som
casen giver anledning til.
|
Undervisningsformer |
Undervisningen foregår på engelsk.
Kurset består af en kombination af holdundervisning, workshops,
oplæg fra studerende, øvelser og øvelsescases. |
Foreløbig litteratur |
Vejledende litteratur oplyses på et senere
tidspunkt.
|
Sidst opdateret den
11-12-2015