2015/2016 BA-BIMKV1011U Public relations
English Title | |
Public Relations |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 16-02-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål: De studerende skal kunne:
Demonstrere et fyldestgørende overblik over de for problemstillingen relevante teorier, herunder: Udvælge de teorier mv., der har størst relevans for problemstillingen Gennem konkrete analyser at anvende de teoretiske begreber og modeller, der er bedst egnede til at besvare problemstillingen Evne at omsætte teoretiske begreber og modeller til konkrete handlingsanvisninger, herunder: Demonstrere et genremæssigt overblik over relevante formidlingsformer så som strategioplæg og handlingsplaner Bearbejde teoretiske begreber og modeller så de passer ind i praktisk, modtagerorienteret formidlingskontekst Demonstrere en metodemæssig sikkerhed svarende til fagets generelle akademiske niveau, herunder: Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen Sikre en intern kohærens og sammenhængskraft i fremstillingens komposition
|
|||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | |||||||||||||||||||||||||
Det forudsættes at den studerende har et vist kendskab til basale kommunikationsteorier – eller er indstillet på ved supplerende læsning at erhverve sig dette. | |||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
Formålet med kurset i Public Relations er at give de studerende
indsigt i, hvordan PR kan anvendes som et redskab til at (med)skabe
og underbygge virksomhedens identitet, image og legitimitet i et
strategisk perspektiv. De studerende får værktøjer, teorier og
metoder til at udføre praktiske PR-opgaver i en organisatorisk/
virksomhedsmæssig kontekst.
|
|||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
Fællesforelæsninger | |||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||||||||||
Undervisningsskema:
|
|||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||
Grundbog:
|