2015/2016
BA-BIMSO2000U Akademisk sprog, spansk
English Title |
Academic Language,
Spanish |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
7,5 ECTS |
Type |
Obligatorisk |
Niveau |
Bachelor |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Forår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig |
- Henrik Høeg Muller - Department of International Business
Communication (IBC)
|
Primære
fagområder |
- Globalisering og international virksomhed/Globalization and
international business
- Kommunikation/Communication
- Sprog/Language
|
Sidst opdateret den
01-02-2016
|
Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
- med udgangspunkt i en stillet case behandle en tværfaglig
problemstilling inden for et område, der har fokus på interkulturel
kommunikation
- med udgangspunkt i den valgte tværfaglige problemstilling
producere en skriftlig akademisk tekst på spansk i form af en
faglig rapport, som overholder de vigtigste sproglige, stilistiske
og formelle konventioner for genren
- udtrykke sig skriftligt og mundtlig på et relativt flydende og
korrekt spansk uden grammatiske, syntaktiske og terminologiske
fejl, der i nævneværdig grad forstyrrer kommunikationen
- overholde de akademiske krav for kildeangivelser, citater
mv.
- identificere, diskutere og, hvor relevant, løse de problemer,
der melder sig ved overførsel af tekster fra én sproglig-kulturel
kontekst til en anden
- Ved den mundtlige eksamen skal den studerende kunne argumentere
akademisk for relevansen af de strategiske valg, som den studerende
har truffet mht. målgruppetilpasning, udvælgelse og vægtning af
information og kilder, opbygning, teorier og metoder
- Ved den mundtlige eksamen skal den studerende kunne indgå i en
akademisk diskussion med bedømmerne om såvel den studerendes
mundtlige indlæg som det skriftlige produkt,
|
Prøve/delprøver |
Akademisk
sprog, spansk:
|
Prøvens
ECTS |
7,5 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel |
|
Opgaven har karakter af en individuel rapport
udarbejdet på spansk på baggrund af en given case. Der gives
minimum 2 uger til udarbejdelse af besvarelsen. Se mere under
læringsmålene for kurset. |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 5 sider |
Opgavetype |
Opgavebesvarelse |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
20 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Forår |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Syge-/omprøve: Har den studerende
udarbejdet og afleveret den skriftlige opgave til den ordinære
eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve afvikles denne på
baggrund af genindlevering af den oprindelige opgavebesvarelse.
Har den studerende ikke udarbejdet eller afleveret den skriftlige
opgave på grund af sygdom eller er den studerende ikke bestået ved
den ordinære eksamen foregår syge-/omprøven som den ordinære
prøve.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Det skriftlige produkt har karakter af en individuel faglig
rapport udarbejdet på
spansk på baggrund af en given case, og som efterlever
læringsmålene for
kurset. Der gives minimum 2 uger til udarbejdelse af
besvarelsen.
Ved den mundtlige eksamen skal den studerende argumentere for
sine strategiske
valg i udformningen af det skriftlige
produkt.
|
|
Kursets indhold, forløb og
pædagogik |
Undervisningen foregår
altovervejende på spansk. Eksamen foregår
på spansk.
Kurset deler temaramme med Tværfaglig case 2 på 6. sem.
Kurset giver den studerende en indføring i den akademiske tekst
som diskurs, dens
genrekonventioner og de argumentationsformer, som typisk bruges
i denne genre.
Den studerende trænes i at omsætte denne indsigt til praksis ved
at arbejde med
øvelser og øvelsescases. Igennem disse opgaver trænes den
studerende også i at
reflektere over de sproglige og interkulturelle problemer, som
casen giver
anledning til.
|
Undervisningsformer |
Undervisningen foregår primært på
spansk.
Kurset består af en kombination af holdundervisning, workshops,
oplæg fra
studerende, øvelser og øvelsescases. |
Foreløbig litteratur |
Litteratur oplyses på et senere tidspunkt.
|
Sidst opdateret den
01-02-2016