2015/2016 DIP-DINBO2001U Virksomhedens internationale omgivelser
English Title | |
International business environment |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 15-06-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||
Kurset har til formål at give de studerende en sammenhængende
forståelse af kompleksiteten ï virksomheders internationale
omgivelser, og de udfordringer de repræsenterer for virksomheder
med internationale aktiviteter. Der lægges vægt på at fremhæve
forskelle mellem landes nationale erhvervsmiljøer, og hvordan det
påvirker de strategiske valg virksomheder træffer for at kunne
konkurrere internationalt. Ved kursets afslutning vil studerende
være i stand til at forklare og fortolke internationale
forretningspraksisser i et multidisciplinært perspektiv. Pensum
omfatter både teori og empiriske cases; meget af det empiriske
materiale vil blive inddraget fra igangværende forskningsaktivitet.
|
|||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||
Fremmøde:
Undervisningen er baseret på en række af forelæsninger, som foruden forelæsning omfatter klassediskussioner og dybtgående analyser af udvalgte emner valgt i samarbejde med gæsteforelæsere. Online: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |