2016/2017 KAN-CSHRO1023U Organisation & Arbejdsmarked
| English Title | |
| Organization and Industrial Relations |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 15 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | To quarters |
| Starttidspunkt | Efterår, Forår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Administrator: Birte Pedersen, bp.ioa@cbs.dk | |
| Primære fagområder | |
|
|
| Sidst opdateret den 12-08-2016 | |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: De studerende forventes efter at have fulgt faget at:
|
||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
|
Faget har fokus på organisationer og processerne i disse samt
organisering af arbejdsmarkeder. Den første del af faget
introducerer en række organisations- og management teorier, som er
relevant for HR-arbejdet. F.eks. Transformerende ledelse
vidensledelse, følelser i organisationer, sensemaking,
innovation, entreprenørskab, organisatorisk identitet og fleksible
organisationer. Fagets anden del introducerer forskellige teorier
om arbejdsmarkeder, som er relevante for HR-arbejdet. F.eks.
segmenteringsteorier, ’flexicurity’, industrial relations, og
employee relations.
|
||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem
forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg.
Udover dansk, kan undervisningen foregå på svensk, norsk og engelsk. Mulighed for at personalejura samt international HRM indgår i eksamen |
||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
|
Kompendium / kompendier med artikler
|
||||||||||||||||||||||||||