2017/2018 DIP-DORGV1053U Motivationsteori, præstations- og belønningsledelse
English Title | |
Motivationsteori, præstations- og belønningsledelse |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 25 |
Max. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD (ORG)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrationen: hdo@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 06-03-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Viden:
Den studerende skal opnå en viden om de processer der indgår i begrebet motivation og præstationsledelse i en forretningsmæssig og ledelsesmæssig sammenhæng. Færdigheder: Gennem talrige øvelser/cases skal den studerende kunne begrunde en praktisk løsning ved at vise forståelse for teoriens styrker og svagheder i anvendelsen af dem på en praktisk situation. Kompetencer: Den studerende opnår kompetence til at kunne begrunde valg af løsninger i komplekser organisatoriske ledelsesmæssige sammenhænge, hvor de ansattes præstation søges styret/påvirket i en bestemt retning. Den studerende skal selvstændigt kunne: *analysere og afgrænse ledelsesmæssige situationer, hvor ansattes motivation og præstationer indgår *identificere de processer der kan forekomme mellem leder og medarbejder i relation til en præstation som ønskes gennemført af en medarbejder og hvordan der gives tilbagemelding på præstationen *identificere og kritisk reflektere over teoretiske tilgange der kan bringes i spil indenfor motivationsteori, præstations- og belønningsledelse. |
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
Udbydes til alle HD studerende | ||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Fagets formål er at udforske den central ledelsesdisciplin
præstationsledelse.
|
||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen er problemorienteret, sådan at den studerende gennem hele forløbet arbejder med at skulle anvende de teoretiske tilgange på virkelighedsnære problemer, dvs. hvordan teorien kan anvendes som inspiration til løsninger konkrete problemer i en virksomhed. Adskillige cases anvendes på valgfaget. | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
LEARN-refleksioner, quizzes, multiple choice tests | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||
Se en videopræsentation af valgfaget her
Undervisningstidspunkter/ Vejledende:
HD(O) administrationen
|
||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
Der er udarbejdet et særligt kompendium til dette valgfag. |