2017/2018 KAN-CCMVV4032U Mediastrategi og Mediaplanlægning
English Title | |
Mediastrategi og Mediaplanlægning |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Første quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 150 |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Kontaktinformation: https://e-campus.dk/studium/kontakt eller Contact information: https://e-campus.dk/studium/kontakt | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 31-08-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Den studerende skal ved afslutningen af faget kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||
Ingen forudgående. Det er dog en fordel af have
grundlæggende kendskab
til marketing og forbrugeradfærd. Faget er især relevant for studerende på EMF, MCM, SMC, der ønsker at udvide og udvikle deres kompetencer inden for marketing og kommunikationsplanlægning |
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Fagets mål er at give indsigt i teorier og metoder inden for
mediastrategi og mediaplanlægning. Dermed skal faget sætte de
studerende i stand til at analysere og løse problemer inden for
mediastrategi og mediaplanlægning – samt at udarbejde og vurdere en
mediastrategi og en mediaplan.
Inden for virksomhedens markedskommunikation er der i disse år fokus på mediaplanlægning, såvel internationalt som her i landet, og der iagttages en stigende grad af professionalisme i praksis. Når en reklamekampagne gennemføres, ønsker annoncøren selvfølgelig, at den relevante målgruppe bliver eksponeret for det konkrete budskab i de ”rigtige” medier, og på det ”rigtige” tidspunkt i det ”rigtige” omfang. Faget beskæftiger sig med disse temaer, struktureret efter en generel mediaplanlægningsproces. |
||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Forelæsninger med cases/øvelser | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Kollektiv feedback efter eksamen | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
|