2017/2018 KAN-CSPKO1056U Metode og Analysestrategi I og II
English Title | |
Metode og Analysestrategi I og II |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | To semestre |
Starttidspunkt | Efterår, Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Efter at have fulgt faget forventes den studerende at
være i stand til at:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Faget understøtter dels de studerendes analysestrategiske evne og metodiske bevidsthed i forhold til de teorier og analyser, som præsenteres og anvendes i de øvrige fagelementer, og giver dels de studerende erkendelsesredskaber til at undersøge konkrete empiriske fænomener i deres tilblivelse og transformation. Fagets indhold tager derfor sit udgangspunkt i de øvrige fagelementer, men retter sig mod at kvalificere de studerendes selvstændige empiriske analyser. Faget løber over 1. og 2. semester. |
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger med efterfølgende diskussion
Afprøvning af analysestrategier i plenum med feedback fra underviseren. |
||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Der lægges op til løbende dialog vedrørende
kursets valgte teorier og deres empiriske anvendelsesmuligheder. På
hver kursusgang er der afsat tid, hvor de studerende får feedback
på deres forståelse af den behandlede teori og dens applikationer.
De to næst sidste kursusgange indeholder en dialogbaseret sammenligning af de forskellige analysestrategier, hvor grupper af studerende får feedback fra underviseren på deres analyser mht styrker og svagheder. Den sidste kursusgang indeholder en mundtlig evaluering, hvor de studerende bedes om at give deres positive og kritiske kommentarer til det samlede kursusforløb og dets del-komponenter. Her giver fagkoordinatoren også feedback til de studerende mht hans/hendes opfattelse af de studerendes indsats og ubytte af kurset. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Uddrag af litteratur på kurset:
|