2017/2018 MA-MMPAO1009U International Sommerskole
English Title | |
International Summer School |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 3 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | Sommer |
Starttidspunkt | Sommer |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master of Public
Administration
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 01-08-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Sommerskolen skal gøre det muligt for de studerende at
kunne gennemføre en diskussion af forandringsudfordringer i den
offentlige sektor i internationalt perspektiv.
De studerende skal gennem anvendelse af materialet fra sommerskolen, herunder inddragelse af relevant teori og datamateriale, demonstrere, at de kan analysere og diskutere en selvvalgt problemstilling inden for sommerskolens emnekreds. De studerende skal kunne anvende de internationale erfaringer til at reflektere over egen ledelsespraksis |
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
På MPA-uddannelsens første år deltager de studerende i en international sommerskole, der varer ca. 1 uge.
Den internationale dimension på sommerskolen opnås ved, at der vælges et tema med internationalt tilsnit, international litteratur, forelæsere fra forskellige lande, en internationalt sammensat deltagergruppe samt input fra værtsinstitutionen og de øvrige undervisere fra de forskellige institutioner, der er til stede på sommerskolen. Hvert år vælges tema med relevans for den offentlige sektor.
Undervisningen og gruppearbejdet foregår på engelsk.
Sommerskolerne byder på intensivt gruppearbejde med konkrete arbejdsopgaver, hvor alle så vidt muligt får lejlighed til at arbejde sammen med studerende fra andre lande. Grupperne dannes på tværs af lande for at udnytte den internationale dimension bedst muligt – tanken er at lære ved at diskutere med kolleger fra andre lande.
Der forventes en aktiv deltagelse i de internationale grupper.
|
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Holdundervisning/forelæsninger/gruppearbejde | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Mundtlig feedback | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|