2018/2019 DIP-DINBV1042U International projektledelse (Online)
English Title | |
International Project Management (Online) |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 20-09-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Veludført international projektledelse er en vigtig forudsætning
for danske virksomheders succes på både nye og eksisterende globale
markeder. Virksomhederne skal konstant være i stand til at udvikle
deres produkter i takt med den skærpede globale konkurrence og den
stadig hastigere teknologiske forandringsproces. Dette kræver på
samme tid en behændig ledelsestilgang med parathed til at
gennemføre ændringer i virksomhedens projekter og en præcis styring
af internationale projekter gennem stadig mere detaljerede og
solide planer.
Faget giver en praktisk indføring i begreber, teorier og metoder
for international projektledelse som et middel til at implementere
en virksomheds internationale strategi og gennemføre
forandringsledelse i en globaliseret verden. Fager forener på
denne måde flere faglige tilgange.
Faget tager udgangspunkt i placeringen af international
projektledelse i et overordnet organisatorisk perspektiv baseret på
en selvstændig begrebsanalyse og generel projektledelsesteori, som
gør det muligt at definere de særlige karakteristika og
succeskriterier ved international projektledelse.
Undervisningens indhold er bygget op omkring otte hovedtemaer:
Faget opererer primært med virksomheden og dens afhængige
omverden, hvorved en makrosynsvinkel kun behandles sekundært.
Tilgangen er tværgående, således at både kvantitative og
kvalitative metoder kan inddrages.
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
I forbindelse med kursets gennemførelse får den studerende mulighed for at deltage i fire interaktive online forelæsninger samt adgang til 21 modulbaserede videoer relateret til kursusmaterialet. Den studerende får endvidere mulighed for, gennem øvelser og opgaver, løbende at arbejde med og videreformidle kursets materiale til dennes medstuderende. Der tilstræbes et aktivt undervisningsforløb hvor den studerende løbende kan forvente og naturligvis aktivt må bidrage til feedback. Samtidig tilbydes vejledning gennem kursets online coaches | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Der tilstræbes et aktivt undervisningsforløb hvor den studerende løbende kan forvente og naturligvis aktivt må bidrage til feedback. Samtidig tilbydes vejledning gennem kursets online coaches. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger mandage i uge 35 - 41.
Afl. af eksamensopgave uge 43. |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Kristian Sørensen (2017): International Projektledelse. Danmarks- Jurist- og Økonomforbunds Forlag. 510 sider |