2018/2019 MA-MMFUV1010U Future Marketing - Consumer Insights and Analytics
English Title | |
Future Marketing - Consumer Insights and Analytics |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 6 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 10 |
Max. antal deltagere | 30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 25-04-2019 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dette fag henvender sig til alle, der har behov for at forstå marketing i en strategisk og ledelsesmæssig sammenhæng, og som er interesserede i at kunne gøre brug af innovative og relevante nye metoder og markedsmekanismer inden for marketing.. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
I dette fag udforsker vi avancerede metoder og tendenser inden for marketing samt disses evne til at skabe nye innovative og disruptive strategiske tilgange til forskellige markeder. Vi vil også teste deltagernes ledelsesmæssige mindset og illustrere, hvordan dette kan virke begrænsende i interaktionen med kunder og i den konkrete brug af nye teknologier som fx big data og sociale medier.
Faget indeholder forståelse samt brug af innovative og relevante nye metoder og markedsmekanismer indenfor Marketing så som neuromarketing (EEG, eye tracking, skin conductivity fMRI), embodied cognition (the six or more senses), mental models, kognitive biases, avanceret Small Data (identificering af dybe emotionelle faktorer gennem semi-structured in-depth interviews), Big Data (struktureret og ustruktureret datas anvendelse på logistik siden og customization), social media (e.g., sentiment analyse), platform revolutions, co-creation, crowd-funding, conscious capitalism, managerial mindsets, bekyttelse af private data, etc..
Disse indsigter vil hjælpe dig med at vurdere brugbarheden af nye tendenser inden for markedsføring og sætte dig i stand til at anvende dem i optimeringen af din virksomheds strategiske orientering, forståelse og engagement med slutbrugerne. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dette kursus indeholder præsentationer af centrale emner der afdækkes dels af instruktøren, dels af inviterede oplægsholdere, og dels gennem gruppearbejde og workshops. I gruppearbejdet diskuteres og vurderes de forskellige metoder ifht. deres strategiske/taktiske relevans for din og andres virksomheder. Læsning af materiale er nødvendig, men ikke tilstrækkelig, aktiv deltagelse er en nøgle til at du og de andre får det fulde udbytte af kurset. Derfor er din tilstedeværelse afgørende for at kunne skrive det endelige eksamensprojekt. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mulighed for feedback i undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|