Læringsmål |
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få væsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
- Redegøre for og diskutere den personlige læring og
kompetencetilvækst set i forhold til ”Den personlige
udviklingsambition – kompetencer og pejlemærker”.
- Argumentere for og diskutere centrale selvvalgte teorier og
litteratur og deres gyldighedsområde og konkrete anvendelse i den
aktuelle virksomhedspraksis med fokus på udvalgte
ledelsesteknologier/applikationsråder inden for strategi,
organisationskultur og branding samt ledelses- og performance
systemer.
- Anvende empiri ved at have en eksplicit empirisk
forankring.
- Diskutere betydningen af forskellige teorier om strategi,
kultur, identitet og branding for udøvelsen af ledelse i egen
praksis og implikationerne af dette.
- Relatere implikationerne af egen læring og generalisering af
egne erfaringer til andre situationer og kontekster.
ledelsesteknologier/applikationsråder inden for strategi,
organisationskultur og branding samt ledelses- og performance
systemer.
|
Forudsætninger for indstilling til prøven
(aktiviteter i undervisningsperioden) |
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes: 3
Obligatoriske
hjemmeopgaver
1. Ledelses konference, Academy of Management, AOM
2. Rapport med redegørelse for deltagelsesstrategi, refleksioner
over organisering af AOM konferencen og identifikation af
læringspointer.
3. Litteraturliste med minimum 500 sider relevante referencer i
forhold til semesteret og de udvalgte temaer, hvoraf
hovedbestanddelen er på højeste internationale videnskabelige
niveau.
|
Prøve/delprøver |
Applikation og
refleksioner over ledelsesteknologier:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
Opgavetype |
Synopsis |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Syge-/omprøve afholdes som en
mundtlig individuel prøve i den samme synopsis med forbedringer
eller tillæg til den synopsis, der er bedømt ved den ordinære
prøve.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Semesterudprøvningen fokuserer på den enkelte deltagers
personlige kompetencetilvækst i semesteret på baggrund af den
vifte af studierelaterede aktiviteter og projekter som vedkommende
har været involveret i. Det er udpegningen af læringspointer i den
reflekterede og dokumenterede praksis, der vurderes ved prøven, og
ikke den enkeltes kapacitet til at reproducere faglighed eller
fæstne faglige etiketter på̊ forhold i praksis.
Prøven har form af en individuel mundtlig eksamination, baseret
på en individuelt udviklet synopsis på max. 10 normal sider,
den udarbejdede litteraturliste og den studerendes pejlemærker
og handlingsplan.
Synopsen skal have en tilknyttet litteraturliste med relevante
værker, der understøtter og perspektiverer personlige
læringspunkter set i forhold til semesterets temaer og teorier.
Litteraturlisten skal godkendes i forbindelse med prøven.
Litteraturlisten skal omfatte tekster svarende til minimum 500
normalsider. Der må ikke indgå hele bøger i litteraturlisten. I
bedømmelsesgrundlaget indgår både synopsis og den mundtlige
eksamination.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
2. semester: Applikation og refleksioner over
ledelsesteknologier
-
Deltagelse på ledelseskonference og refleksion
-
Virksomhedens strategiarbejde og proces
-
Virksomhedens identitet, kommunikation og branding
-
Semestereksamen med individuel synopsis, litteraturliste og
personlig udviklingsambition
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Se Studieordning §8 stk. 1, 2 og 3 |
Feedback i undervisningen |
Mundtlig dialog og flervejs
kommunikation |
Studenterarbejdstimer |
AOM Konference |
35 timer |
Undervisning |
82 timer |
Eksamen |
0,5 timer |
Forberedelse |
294,5 timer |
|