2019/2020 BA-BPSYO1014U Organisering i et mikroperspektiv
English Title | |
Organization in a micro-perspective |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi,
BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 10-08-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
For at leve op til fagets mål skal den
studerende:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Faget har to selvstændige prøver:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formålet med dette fag er at de studerende oparbejder en grundlæggende forståelse af organiseringsprocesser i en organisatorisk hverdagskontekst.
Faget præsentere grundlæggende organisationssociologiske teorier og perspektiver der bygger videre på faget organisationsteori ved at præsentere nyere teorier der handler om mikro-orienterede organiseringsprocesser eller med andre ord hverdagens organisering.
De to eksamensopgaver handler om at styrke de studerendes:
1) tekstforståelse og forståelse af teori 2) empiriske virksomhedskontekst-forståelse og forståelse af data, kildekritik 3) analyse og refleksion
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Faget består af storholdsforelæsninger over
fagets temaer. Småholdsundervisning om hvert tema med særlig fokus
på analyse og brug af begreberne fra litteraturen. Klyngevejledning
i workshops hvor der gives vejledning og feedback på
eksamensopgaverne.
Til hvert tema arbejdes med tre typer af tekster: 1. En klassisk videnskabelig artikel der præsenterer temaet. 2. En review artikel der præsenterer de studier og den forskning der har været om temaet. 3. En analyse artikel, med en konkret case, der viser hvordan man kan analysere temaet. De to eksamensopgaver udarbejdes løbende under fagets forløb som en integreret del af undervisningen. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Faget arbejder ud fra en pædagogik hvor dialog er
i centrum mellem underviseren og de studerende. Derfor forudsættes
en løbende feedbackkultur mellem de studerende og underviserne og
mellem underviserne og de studerende.
Feedback er en integreret del af undervisningen, hvor især klyngerne er koblet til eksamensopgaverne via vejledning og feedback på opgaver og forløb. I den første eksamensopgave gives både mundtlig og skriftlig gruppevis feedback. I den sidste eksamensopgave gives skriftlig individuel feedback. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
10-08-2020