2019/2020 DIP-DHDVV5006U Service Management i et kunderejseperspektiv
| English Title | |
| Service Management in a Customer Journey Perspective |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 5 ECTS |
| Type | Valgfag |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Min. antal deltagere | 20 |
| Max. antal deltagere | 50 |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Administrativ kontakt: hdmm@cbs.dk | |
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 03-04-2019 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||
Den studerende skal i løbet af studiet:
|
||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||
|
Faget introducerer en række forskellige tilgange til, hvorledes service management er blevet konceptualiseret samt fokuserer på forskellige akademiske tilgange, herunder de praktiske ledelsesmæssige implikationer af disse: · Service management som ledelsesdisciplin i et kunderejse perspektiv · Betydningen af de interne ledelsesprocesser og deres implikation for service management i praksis – kunderejsen i et medarbejdersperspektiv · Koblinger mellem kundernes oplevelser af virksomhedens/organisationens touchpoints – og de heraf følgende krav og ønsker til design af disse touchpoints og tilhørende processer · Hvorledes service management kan skabe værdi for virksomheden/organisationen i en strategisk kontekst · Hvordan der kan deduceres nye modeller & metoder for bedre forståelse af service management fænomener fremadrettet – herunder hvordan servitization skaber nye forretningsmodeller både for produkt- og servicebaserede virksomheder/organisationer |
||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||
| Fremmødeundervisning med online elementer. Herunder øvelser med konkrete cases, både de studerendes egne samt gæsteindlæg | ||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||
| Vi arbejder med at konkretisere de teoretiske begreber og modeller i forhold til cases, som kan stamme fra de studerende og de gæste-indlæg der er planlagt. | ||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||
|
Undervisningen ligger på torsdage kl. 17.10 - 19:45 i uge 38 - 47 (efterårsferie i uge 42) Eksamen: 20 min. mundtlig i uge 50 fra kl 8. |
||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||
|
Meddeles senere. |
||||||||||||||||||||